فونیکسریمکسبهتام

۱۱۹ خودرو هدایای مردم عراق راهی مناطق سیلزده ایران شد

عصر خودرو- معادل بیش از ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد و ۱۱۹ خودروی سبک و سنگین حامل هدایا و کمک های مردمی از شهرهای مختلف عراق راهی مناطق سیلزده ایران شد.

۱۱۹ خودرو هدایای مردم عراق راهی مناطق سیلزده ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار 'مصطفی مرادیان' وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز جمعه با اعلام این خبر گفت: این کمک های مردمی با شعار 'حب الحسین یجمعنا' و در ادامه حرکت اربعین حسینی (ع) و از سوی بافت های اجتماعی، جریان ها و احزاب عراقی، گروههای جهادی جمع آوری و ارائه و با همت الحشد الشعبی ساماندهی و اعزام شده است.
    مسئول کمیته هماهنگی ایران و عراق در امور اربعین افزود: برغم اینکه مردم عراق خود نیز درگیر سیلاب در برخی مناطق هستند و چندین روستا به همین دلیل تخلیه شده است اما به صورت گسترده به یاری برادران ایرانی خود شتافته و کمک های خود را به سمت ایران روانه کرده اند.
    وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سایر سرکنسولگری های ایران در عراق هماهنگی های لازم را با دولت و مقامات عراقی و همچنین مسئولین ایرانی انجام داده اند تا این هدایا به دست مردم سیلزده در استان های خوزستان و لرستان برسد.
    مرادیان کمک های ارسالی روز جمعه را شامل 70 خودروی سبک و سنگین از طریق مرز شلمچه و 49 خودروی سبک و سنگین از مرز مهران بعلاوه معادل بیش از 30میلیارد ریال وجه نقد عنوان کرد.
    وی گفت: این خودروها حامل مواد غدایی، پوشاک و مایحتاج اولیه مردم سیلزده می باشند که به ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب های اربعینی مستقر در مناطق جنوب ایران تحویل می شود تا به شکل کاملا دقیق و هدفمند درمناطق مورد نیاز توزیع شود.
    مرادیان افزود: گروههای از برداران عراقی نیز این کاروان ها را همراهی می کنند تا در توزیع و نیز ارائه سایر خدمات مورد نیاز سیلزدگان مشارکت کنند.
    وی گفت: براساس تاکید فعالان عراقی، روند این کمک ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
    همزمان گروههای مختلف شیعه و اهل سنت عراق با راه اندازی کمیپنی با عنوان 'قدرشناسی' از حمایت همیشگی ایران از عراق، به کمک رسانی به سیلزدگان ایرانی شتافتند.
    مردم شیعه و سنی عراق در راستای طرح جمع آوری کمک های مردمی به سیلزدگان جمهوری اسلامی ایران کمپینی با نام «رد جمیل» (قدرشناسی) ایجاد کردند.
    مردم اهل سنت عراق نیز با حضور گسترده در این طرح همبستگی و همدردی خود را ملت ایران به نمایش گذاشتند.
    مسئول شیعه اتحاد علمای مسلمان در استان دیاله و مدیر این کمپین در شرق عراق پیشتر به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون 70 میلیون دینار (معادل تقریبی 58 هزار دلار) کمک نقدی و مقادیر زیادی مواد غذایی برای کمک به سیلزدگان ایران در این استان جمع آوری شده که نصف کمک مالی جمع آوری شده از طرف اهل سنت عراق بوده است.
    «جبار المعموری» اضافه کرده است که استقبال مردم عراق از کمک رسانی به سیلزدگان جمهوری اسلامی ایران از طرف همه بافت های این کشور بسیار گسترده بوده است.
    شیخ علی الزهیری از شیوخ اهل سنت استان دیاله و معاون این کمپین نیز در گفت گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی به عراق در جنگ با داعش، کمک عراقی ها به سیلزدگان را مصداق قدرشناسی و یک وظیفه انسانی و برادری دینی دانست.
    نخستین محموله هدایا و کمک های مردمی عراق به سیلزدگان در ایران نیز روز چهارشنبه در قالب یک صد تن مواد غذایی از بصره عازم مناطق سیلزده شده بود.
    این محموله حاوی صد تن انواع مواد غذایی و سایر ملزومات سیلزدگان اهدایی مردم استان های جنوب عراق به همت دفتر سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) استان بصره ساماندهی و با هماهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر به مناطق سیلزده خوزستان ارسال شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو