فونیکسریمکسبهتام

نقش اینستکس در رفع مشکلات صنعت تایر

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به چالش‌های پیش روی صنعت تایر، گفت: تامین ارز، تخصیص ارز، توانایی در ارسال ارز، رسیدن پول به دست فروشندگان خارجی مشکلاتی است که نمی توان نسخه واحدی برای رفع مشکلات مذکور تجویز کرد.

نقش اینستکس در رفع مشکلات صنعت تایر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های پیش روی صنعت تایر، گفت: صنعت تایر به عنوان یکی از صنایع ریشه دار در ایران هم اکنون با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکل نخست در این زمینه تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات است. تامین ارز، تخصیص ارز، توانایی در ارسال ارز، رسیدن پول به دست فروشندگان خارجی مشکلاتی است که نمی‌توان نسخه واحدی برای رفع آن تجویز کرد.

    نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه یافتگی یکی دیگر از سرفصل‌های حائز اهمیت در صنعت تایر است. تایرسازان ایرانی برای توسعه کسب و کار خود، باید به تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا دسترسی داشته باشند. متاسفانه در سال‌های اخیر همواره به دلایل متعدد از جمله، تحریم‌ها صنعت تایر از دسترسی به این تکنولوژی‌ها باز مانده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای تامین مواد اولیه تولید لاستیک، تصریح کرد: فعالان صنعت تایر می‌توانند با ارتباطاتی که از گذشته دارند زمینه واردات مواد اولیه را فراهم کنند، همچنین با گسترش فعالیت‌های اینستکس بسیاری از مشکلات صنایع کشور ازجمله صنعت تایر حل می‌شود.

    استفاده از ظرفیت واردات بدون انتقال ارز یکی از راه‌های تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر است

    وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت واردات بدون انتقال ارز و با منشاء خارجی یکی دیگر از راه‌های تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر است با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار مجاز شد.

    تولیدات کارخانه‌های داخلی می توانند تایرهای مورد نیاز کشور در حوزه خودروهای سواری را تولید کنند اما برای خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس به واردات نیاز است
    این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ظرفیت داخلی برای تولید تایر موردنیاز کشور، خاطرنشان کرد: تولیدات کارخانه‌های داخلی می توانند تایرهای مورد نیاز کشور در حوزه خودروهای سواری را تولید کنند اما برای خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس به واردات نیاز است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه کیفیت لاستیک‌های خارجی بهتر است اما با حمایت از این صنعت می توان زمینه بهبود کیفیت را فراهم کرد.

    ارزانی تایرهای ایرانی مشوقی برای خرید

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت قیمتی که لاستیک‌های وارداتی با همتایان داخلی دارند می‌تواند انگیزه ای برای خرید محصولات داخلی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو