فونیکسریمکسبهتام

دایملر بنز:

نمی‌دانیم رهبر کره شمالی خودروهای لوکس ما را از کجا آورده

عصر خودرو- شرکت خودروسازی دایملر آلمان می‌گوید که نمی‌داند کیم جونگ اون خودرو لیموزین این شرکت را از کجا تهیه کرده، زیرا این شرکت هیچ قراردادی با کره شمالی ندارد.

نمی‌دانیم رهبر کره شمالی خودروهای لوکس ما را از کجا آورده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از انتخاب ، زیلکه موکرت، سخنگوی شرکت دایملر آگ آلمان روز جمعه 6 اردیبهشت در پاسخ مکتوب به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس در این زمینه گفت: «ما مطلقا در مورد این که این خودروها چگونه از کره شمالی سر درآورده اطلاعی نداریم.»

    کیم جونگ اون تاکنون برای شرکت در چند دیدار رسمی بسیار مهم از خودروهای لوکس شرکت دایملر آگ آلمانی استفاده کرده است. او از جمله در سفر اخیر خود به شهر ولادی‌وستوک برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از پیاده شدن از قطار با یک دستگاه لیموزین مرسدس میباخ مدل «اس600 پولمن گارد» در این شهر جابجا شد. یک خودرو دیگر از نوع مرسدس میباخ اس62 نیز خودرو او را در ولادی‌وستوک همراهی می‌کرد.

    او در دو سفر پیشین خود برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن 2018 و فوریه 2019 در سنگاپور و هانوی هم سوار یک دستگاه اس600 پولمن گارد شده بود.

    این در حالی است که برابر قانون جاری تحریم کره شمالی از سوی آمریکا، صادرات هر گونه کالای لوکس به این کشور ممنوع است. هدف اصلی آمریکا از اعمال تحریم علیه کره شمالی فشار به این کشور برای جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای است.

    سخنگوی دایملر شرکت دایملر آگ آلمان گفته است: «برای دایملر صادرات محصولات به شیوه صحیح و در چهارچوب قوانین یکی از اصول مسئولانه در فعالیت تجاری محسوب می‌شود.»

    خانم زیلکه موکرت همچنین یادآوری کرد که از 15 سال پیش تاکنون و در چهارچوب قوانین تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا، خودروهای دایملر دیگر به کره شمالی صادر نمی‌شوند. وی با این حال افزود که فروش خودروهای دست دوم دایملر یا فروش خودرو نو از طریق واسطه برای شرکت تولیدکننده قابل کنترل و مسئولیت‌آور نیست.


    شرکت دایملر آگ که پیش از این «دایملر بنز» خوانده می‌شد و مقر آن در شهر اشتوتگارت آلمان است، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان و شاید لوکس‌ترین آنهاست. این شرکت محصولات خود را تقریبا به همه کشورهای جهان صادر می‌کند، اما در میان کشورهای خریدار خودروهای دایملر روی وبسایت رسمی آن، نام کره شمالی دیده نمی‌شود.

    به باور برخی کارشناسان، ظاهر شدن خودروی لوکس تحریمی زیر پای رهبر یک کشور تحت تحریم می‌تواند نشانه‌ و نمادی از ناکارآمدی سیاست تحریم و فشار آمریکا باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو