فونیکسریمکسبهتام

کیش بدون ماشین پلیس می‌شود؟

عصر خودرو- با تداوم مصوبه دولت مبنی بر عدم اجازه واردات خودور به کشور و تناقض آن با قوانین کیش، ماشین‌هایی که عمرشان به پایان می‌رسد جایگزینی ندارند و گرانی بی‌سابقه خودرو در این جزیره رخ داده است.

کیش بدون ماشین پلیس می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  مبحث انقراض اینجا نه پلنگ ایرانی است و نه کوسه‌های باله سیاه، نه لاک‌پشت پوزه عقابی است و نه داینسورها، خطر انقراض بیخ گوش خودروهای خارجی کیش است که با تصمیمات و مصوبه‌های دولتی به پایان عصر خود نزدیک می‌شوند.تا حدی که به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برخی ماشین‌های پلیس هم این روزها عمرشان به‌پایان رسیده و جایگزینی ندارند.

    مسئله قفل شدن واردات ماشین به کشور و کیش و بالطبع آن یکه تازی برخی دلال‌ها در این آشفته بازار که قیمت‌های کاذب خودروها را به ارمغان آورده، تنها یکی از موضوعاتی است که عرصه زندگی را برای کیشوندان سخت کرده است.

    جهش ناگهانی نرخ مسکن در چند هفته گذشته، بالا رفتن هزینه بلیت هواپیما، گرانی بی‌سابقه کلاس‌ها و مراکز ورزشی در کنار بالا رفتن همیشگی نرخ درهم، همه و همه موضوعاتی است که مخصوصاً در یکی دو سال اخیر به قشر پایین دست و کارگری ساکن جزیره کیش روز به روز فشار بیشتری وارد می‌کند.

    مسائلی که به قولی جزیره را به بهشتی برای سرمایه‌گذاران و جهنمی برای کارگران تبدیل کرده است.

    جزیره‌ای که نه خودروی ایرانی در آن حق اقامت دائم دارد و نه طی یک سال گذشته اجازه واردات خودرو به آن داده می‌شود، عمر خودروها هم حدود 12 سال است و بعد از اتمام این دوره باید از بین بروند.

    اگر قرار باشد شرایط به همین شکل ادامه یابد با این روند تا چند سال آینده تنها تصاویری یادگاری از خودروها در کیش باقی می‌ماند.

    اینکه چه لزومی دارد حتماً خودروی خارجی در کیش تردد کند یا ایرانی، مسئله‌ای است که نیاز به بحث مفصل دارد، و قطعاً افرادی که یک بار به جزیره کیش سفر کرده باشند و موضوع گردشگری برای آنها اهمیت داشته باشد، به اهمیت استفاده از خودروی خارجی در این جزیره پی خواهند برد.

    پیگیر واردات خودرو به کیش هستیم

    بدین منظور، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در جزیره کیش در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری واردات خودرو به کیش، اظهارکرد: در رابطه با واردات خودرو به‌طور مفصل با معاون اول رئیس‌جمهوری صحبت کردیم، مکاتباتی هم در این خصوص داشتیم، نامه‌ها به وزیر صنعت ارجاع داده شده، دوباره پیگیری داشتیم و در کارگروه مربوطه که سه‌شنبه قبل برگزار شد طرح موضوع شده بود.

    وی افزود: درخواست ما این بود که کیش تفاوت‌هایی با دیگر مناطق آزاد دارد، دیگر مناطق آزاد به سرزمین اصلی وصل هستند و تردد آنها راحت‌تر است، شرایط ما در کیش خاص هست و عمر بسیاری از خودروها به‌پایان رسیده و استانداردهای ما تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نیازهایی هم در این زمینه داریم، هتل‌های جدیدی افتتاح شده که نیاز به چند خودرو دارد، مجموعه‌های دیگر هم راه‌اندازی شده‌اند که نیاز جدی به خودرو دارند، خودروهای پلیس ما از رده خارج شده که نیاز به جایگزین دارد.

    وی تصریح کرد: اعتقاد من این است که اجازه نمی‌دهیم ماشین تولید داخل، برای اقامت دائم به‌ کیش بیاید، باید برند جزیره حفظ شود، و خدمات ما استاندارد باشد.

    مظفری اظهارکرد: پیشنهاد ما این بود که در مرحله اول اجازه واردات خودروهای هیبریدی و شارژی را بدهند، استراتژی ما هم این است که باید در بلند مدت به این سمت برویم، خودروهای بنزینی و یا گازوئیلی را از رده خارج کنیم، حتی در بحث قایق ‌و کشتی‌های تفریحی هم آخرین بحث ما با شرکت گاز این بود که امیدواریم در آینده نزدیک ایستگاه ال‌ان‌جی راه‌اندازی شود و سوخت قایق‌ها هم به‌ این سمت برود و به شعار جزیره پاک نزدیک شویم.

    وی در پایان گفت: برداشت من این است که خودرو را با همه محدودیت‌هایی که در کشور هست بتوانیم مجوز بگیریم، تلاش ما این است و پیگیری‌ می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو