فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با «عصرخودرو»:

عرضه‌های کاغذی بازار خودرو را آشفته کرده است

عصر خودرو- بررسی قیمت و نحوه عرضه خودروهای داخلی در بازار بیانگر این واقعیت است که بازار خودرو از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته بسیار آشفته و به هم ریخته شده است به نحوی که در تمام محصولات نسبت به اسفند ماه سال گذشته تفاوت قیمت زیادی را شاهد هستیم.

عرضه‌های کاغذی بازار خودرو را آشفته کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

     رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با «عصرخودرو» گفت: گرچه شرکت‌های خودروسازی ازهفته چهارم فروردین ماه شروع به فاکتورخودروها کرده‌ و هنوز سیاست کاری خودروسازان برای عرضه خودرو در سال جدید مشخص نیست و باید تا 15 اردیبهشت ماه جاری منتظر رشد عرضه و متعادل شدن قیمت خودرو در بازار باشیم.

    سعید مؤتمنی با بیان اینکه تنها در صورتی که میزان عرضه خودرو به شرایط بهمن و اسفند ماه سال گذشته برگردد تصریح کرد: احتمال تثبیت قیمت خودرو وجود دارد اما با تدام شیوه کنونی عرضه قطره چکانی خودر ، این عرضه‌های محدود وکاغذی در قالب طرح‌های فروش فوری - نقدی کمکی به فروکش کردن تنش قیمتی در بازار خودرو نخواهد کرد. به نحوی که از 18 فروردین تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال کمبود خودرو در بازار موجب شد تا قیمت پژو 206 تیپ 2 از 73 به  85 میلیون ، پژو 206 تیپ 5 از 86.5 به 104  میلیون و پژو 206 صندوقدار وی 8 از 88 میلیون  به 105 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین کاهش شدید عرضه خودروهای تولید مشترک و مونتاژ داخل موجب افزاش قیمت‌ها در بازار شد به نحوی که قیمت سراتو آپشنال سایپا از 245 به 273، پژو 2008 از 270 به 330 و ساندرواستپ وی اتوماتیک از 155 به 178 میلیون تومان افزایش یافت.
    او در ادامه اظهار کرد:‌رکوردشکنی گرانی خودرو در بازار در حالی است که اکنون تقاضای موثری برای خرید در بازار خودرو وجود ندارد اما وقتی عرضه کالایی کم می شود مردم برای خرید آن هجوم می آوردند و به نظر می رسد با ثبات نسبی بازار‌های ارز ، طلا و مسکن اکنون دلال‌ها به بازار خودرو هجوم آورده‌اند. همچنین قیمت خودروهای خارجی به دلیل توقف واردات و عرضه این خودروها از 18 فروردین تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال بیش از 100 میلیون تومان افزایش یافته است به نحوی که قیمت سانتافه از 705 به 820 تا 830 میلیون تومان رسیده است.
    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین افزود: واقعیت بازار خودرو آن است که وقتی ورودی خودرو به بازار به مدت روز به تعویق می افتد، باید هفته‌ها تلاش شود تا قیمت‌ها به دوره قبل برگردد حتی اگر مشتری چندانی در بازار وجود نداشته وخودروها در ویترین مغازه‌ها و نمایندگی‌ها بماند. با این روند از 28 اسفند ماه سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل 20 درصد، خودروهای داخلی زیر 50 میلیون تومان 15 درصد ، بالای 50 میلیون 17 تا 18 درصد و بالای 100 میلیون تومان 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.
    مؤتمنی در انتها نیز گفت: گرانی خودرو در حالی است که به گفته مسئولان وزارت صنعت شرایط تولید خودروهای داخلی از فروردین ماه امسال نسبت به ماسه ماهه سوم سال گذشته بهبود یافته است اما برای کاهش و حداقل تثبیت قیمت‌های کنونی خودرو در بازار آزاد باید شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود برای عرضه خودروهای معوق مشتریان عمل کرده و فروش فوری- نقدی محصولاتشان را به شکل واقعی افزایش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو