فونیکسریمکسبهتام

هشدار به فروشندگان خودروی کارکرده

اشتباهاتی که گران تمام می‌شود

عصر خودرو- اگر صاحب خودرو باشید دیر یا زود نیاز به فروش و تعویض آن پیدا می‌کنید. یک سری اشتباهات در فروش خودرو کارکرده وجود دارد که شانس فروش زودتر و با قیمت مناسب را کاهش می‌دهد.

هشدار به فروشندگان خودروی کارکرده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش ، فروش خودروهای کارکرده در تمامی دنیا انجام می‌شود و در این میان روش‌های مختلفی اعم از استفاده از سایت‌های آگهی آنلاین و نمایشگاه‌های خودرو وجود دارد. پارامترهای مختلفی بر فروش سریع خودرو و البته با قیمت مناسب تاثیر می‌گذارد. در این میان فروشندگان ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوند و پروسه فروش خودرو را طولانی‌تر یا حتی غیرممکن کنند. در این نوشتار قصد داریم به بررسی اشتباهات اصلی فروشندگان خودرو بپردازیم.

    ندانستن قیمت واقعی

    این که شما بخواهید خودروی کارکرده خود را به هر روشی به فروش برسانید باید اطلاعات درستی از قیمت و ارزش واقعی و معقول آن خودرو داشته باشید. در صورتی که اطلاعات صحیحی در این مورد نداشته باشید یا قیمت بالاتری را اعلام می‌کنید که منجر به افزایش زمان فروش می‌شود و یا با قیمت پایین‌تر متضرر می‌شوید. این روزها سایت‌های مختلفی وجود دارد که در این زمینه می‌تواند کمک لازم را به شما بکند. نمایشگاه‌های مختلف خرید و فروش خودرو نیز وجود دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها و اعلام مشخصات و کارکرد خودرو می‌توانید قیمت معقول را به دست آورید.

    انجام تعمیرات برای افزایش قیمت خودرو

    قبل از این که خودروی خود را بفروشید تعمیرات اساسی را انجام ندهید. به‌عنوان‌مثال یک خودرو با گیربکس مشکل‌دار قیمت پایین‌تری نسبت به یک خودرو با گیربکس کاملا سالم دارد اما هزینه‌ای که در زمینه تعمیرات انجام می‌دهید نسبت به میزان افزایش قیمت معمولا به صرفه نیست. همین مورد در خصوص بدنه خودرو و ظاهر نیز مطرح است. اگر خودروی شما نیاز به تعمیرات دارد یک برآورد کتبی از میزان هزینه‌ها با استفاده از تعمیرگاه‌ها داشته باشید. این برآورد در مذاکره بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار است. مشکلات خودرو را در آگهی ذکر کنید و در صورتی که قیمت صحیحی را انتخاب کرده باشید مشتریان فراوانی به سمت شما می‌آیند.

    قبولی اولین پیشنهاد

    ممکن است خریداران مختلف با پیشنهادات گوناگونی برای خرید به سمت شما بیایند. سعی کنید با شنیدن اولین پیشنهاد اقدام به فروش خودروی خود نکنید بلکه پیشنهادهای مختلف را ابتدا بشنوید. همیشه اولین پیشنهاد برای فروش خودرو مناسب نیست.

    پافشاری شدید برای فروش

    یک کالا زمانی که فاکتور مناسب را داشته باشید به راحتی فروش می‌رود. بنابراین زمانی که برای فروش خودروی خود به شدت پافشاری می‌کنید این مورد را نشان می‌دهد که خودروی شما در حالت ایده‌آل نیست. خبر خوب اینجاست که خریداران مختلفی در بازار وجود دارد به همین دلیل نیاز نیست که بر روی فروش پافشاری زیادی داشته باشید.

    فراموشی تمیزکاری

    پیش از این که خودرو را برای فروش بگذارید به صورت کامل چه در بخش خارجی و چه داخلی آن را تمیز کنید. بسیاری از فروشندگان به تمیزی خودرو اهمیت نمی‌دهند در صورتی که این فاکتور تاثیر به سزایی در فروش خودرو دارد. حتی پیشنهاد می‌شود به تمیزکاری عادی نیز بسنده نکنید و با استفاده از واکس‌ها به رنگ خودرو،‌ تایر و رینگ‌ها جلا دهید. زمانی که خودرو کثیف باشد این سوال در ذهن خریداران ایجاد می‌شود که نحوه نگهداری خودرو توسط صاحب آن به چه صورت بوده است؟

    استفاده از عکس‌های بی کیفیت

    این روزها با روی کارآمدن تلفن‌های همراه هوشمند همگان می‌توانند عکس‌های با کیفیت و عالی بگیرند. در خصوص آگهی خودرو چه در سایت‌ها و چه در روزنامه سعی کنید از عکس‌های با کیفیت استفاده کنید. عکس‌ها را به گونه‌ای بگیرید که تمامی زوایای خودرو در آن‌ها مشخص باشد ضمن این که تصویر از بخش پیشرانه و نمای داخلی نیز به فروش سریع‌تر کمک می‌کند.

    توضیحات ناقص

    هنگام فروش خودرو حتما اطلاعات کامل را در آگهی درج کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل مدل خودرو، سال تولید، لوازم و تجهیزات، وضعیت فنی و ... باشد. هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد و امکان فروش خودرو را افزایش می‌دهد در آگهی اعلام کنید. اگر در مورد برخی از نکات مطمئن نیستید یا شک دارد اطلاعات خود را کامل کنید یا آن را اعلام نکنید.

    سناریو قیمت‌گذاری

    پیش از قیمت‌گذاری بر روی خودرو سناریو خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قیمت منطقی خودروی شما 100 میلیون است در این مورد فکر کنید که اگر فردی پیشنهاد 97 میلیون تومان به شما داد آن را قبول کنید یا بر روی قیمت خود پافشاری داشته باشید. بنابراین یکی از سناریوها این است که قیمت را 103 میلیون تومان اعلام کنید تا پس از تخفیف به همان رقم 100 میلیون تومان برسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط