فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اعلام کرد:

تاکید بر خرید اتوبوس‌های برقی

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، گفت: در برنامه سوم شهر تهران بر حمل‌ونقل پاک تاکید شده و خرید اتوبوس‌های دست دوم افتادن در دور باطل است.

تاکید بر خرید اتوبوس‌های برقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، روز گذشته شهردار تهران با ابراز شرمندگی از اینکه 3500 اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند از رایزنی برای خرید اتوبوس‌های دست دوم با کیفیت خوب خبر داد.

    محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، که پیش از این نیز با خرید اتوبوس‌های دست دوم برای شهر تهران مخالف بود، گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران که در شورای شهر به تصویب رسیده و سیاست‌های کلی اداره شهر را مشخص می‌کند، تاکید بر خرید اتوبوس‌های برقی است که در دنیا به اسم حمل‌ونقل پاک از آن نام برده می‌شود.

    وی افزود: خرید اتوبوس‌های دست دوم که بعد از مدتی به سرنوشت اتوبوس‌های فرسوده فعلی دچار خواهند شد و باید هزینه زیادی برای بزک کردن آنها مانند نصب فیلتر و … بپردازیم، افتادن در دور باطل است.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشکل آلودگی هوا نارضایتی شهروندان از اتوبوس‌های فرسوده با کیفیت پایین با این سیاست‌ها برطرف نمی‌شود و باید شهرداری سیاست‌های کلی که توسط شورا به تصویب رسیده دنبال کند که خرید اتوبوس دست دوم در این سیاست‌ها وجود ندارد.

    علیخانی با اشاره به تردد سه میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران، گفت: هر موتورسیکلت چند برابر خودروی عادی آلایندگی تولید می‌کند، حتی این موتورسیکلت‌ها نیز باید به سمت برقی شدن برود. ما در حوزه حمل‌ونقل باید به سمت حل مشکلات اساسی برویم و وقت خود را برای مسائل حاشیه‌ای و فرعی صرف نکنیم. این نوع صحبت‌ها قبلاً در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مطرح می‌شد که گمان می‌کردیم شایعه است اما امروز کم کم این سخنان به سطح شهردار رسیده است و تنها توصیه ما عمل به مصوبات و سیاست‌هایی است که در شورا برای این حوزه پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو