فونیکسریمکسبهتام

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی کارکرده + قیمت ‌ها به پول ایران

عصر خودرو- برخی مواقع خرید یک خودروی کارکرده می‌تواند مناسب‌تر از نمونه‌های صفر باشد و این راهکار برای خودروهای الکتریکی نیز صدق می‌کند. اما ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی کدامند و به پول ایران چقدر می‌شود؟

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی کارکرده + قیمت ‌ها به پول ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز، درحال‌حاضر برای خرید یک خودروی الکتریکی صفر کیلومتر باید نزدیک به 30 هزار دلار هزینه شود که این هزینه برای نمونه‌های لوکس یا اسپرت تا 70 هزار دلار نیز ممکن است برسد. با این شرایط بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که سراغ خودروهای الکتریکی کارکرده بروند. خودروهای الکتریکی کارکرده‌ای را می‌توان پیدا کرد که قیمت آنها 10 هزار دلار باشد حتی نمونه‌های 5هزار دلاری نیز وجود دارد. استفاده از چنین خودروهایی به عنوان خودروی دوم یا سوم برای خانواده‌ها می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای مصارف شهری باشد. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی 5 خودروی ارزان قیمت الکتریکی بپردازیم. لازم به ذکر است قیمت این خودروها را بر حسب دلار 15 هزار تومانی آزاد محاسبه کردیم.

    رتبه 5: Chevrolet Bolt EV 2017

    قیمت : 24175 دلار ( 362 میلیون تومان )

    شورولت بولت 2017 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این لیست از لحاظ مسافت قابل پیمایش در بهترین حالت را دارد. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ نزدیک به 238 مایل را طی کند. لازم به ذکر است که بولت می‌تواند تنها در مدت زمان 7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو از لحاظ ابعادی تقریبا شبیه فولکس‌واگن بیتل است اما فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

    رتبه 4: Volkswagen e-Golf 2017

    قیمت : 17400 دلار ( 261 میلیون تومان )

    نسخه بهبود یافته فولکس‌واگن گلف برقی در سال 2017 در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش درآمد. این خودرو از یک بسته باتری 25.8 کیلوواست باعتی بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن نسبت به نسخه‌های قبلی تا حدود 50 درصد افزایش یافته است. خودرو مورد نظر می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 125 مایل را طی کند. لازم به ذکر است که گلف برقی می‌تواند در مدت زمان 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در رنگ سفید عرضه شده است و تغییراتی در بخش ظاهری نسبت به نسخه بنزین دارد.

    رتبه 3: BMW i3 2017

    قیمت : 19625 دلار ( 294 میلیون تومان )

    ب‌ام‌و i3 نیز از جمله خودروهای برقی است که ابعاد بسیار کوچکی دارد و برای مصارف شهری به خصوص شهرهای پرجمعیت کاملا مناسب به نظر می‌رسد. توان پیشرانه برقی این خودرو 168 اسب‌بخار است و با هر بار شارژ می‌تواند نزدیک به 60 مایل را طی کند. I3 با وجود این که نسبت به بسیاری از رقیبان خود ابعاد کوچکی دارد اما برخلاف ظاهر، فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد شتابگیری نیز این خودرو می‌تواند در مدت زمان 8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

    رتبه 2: Kia Soul EV 2017

    قیمت : 15825 دلار ( 237 میلیون تومان )

    کیا سول از جمله محصولات خاص این برند کره‌ای به شمار می‌رود چرا که طراحی خارجی منحصر به فردی دارد. اگر به دنبال یک کراس‌اوور الکتریکی و در عین حال اقتصادی باشید سول می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. سول الکتریکی از پیشرانه‌ای با توان 109 اسب‌بخار بهره می‌برد و به همین دلیل نباید انتظار شتابگیری فوق‌العاد‌ه‌ای از آن داشته باشید. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود 93 مایل را طی کند.

    رتبه 1: Nissan Leaf 2017

    قیمت : 13075 دلار ( 196 میلیون تومان )

     لیف یکی از محصولات پرطرفدار در بازار خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود و توانسته در جایگاه اول از لحاظ قیمت ی بین خودروهای الکتریکی در این لیست قرار گیرد. لیف از یک بسته باتری 24 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و مسافت 84 مایل را می‌تواند با یک بار شارژ پیمایش کند. یکی از قابلیت‌های مناسب این خودرو این است که باتری آن ظرف مدت 30 دقیقه تا 90 درصد شارژ می‌شود که نسبت به سایر خودروهای برقی بسیار قاب قبول است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط