فونیکسریمکسبهتام

کاهش قدرت خرید مردم زیر سایه سودجویی و سفته‌بازی

خودروهای اسقاطی با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شوند

عصر خودرو-این روزها بازار ملتهب خودرو عرصه را به مشتریان نیازمند به این محصول تنگ کرده است . هر قدمی که مردم برای تصاحب یک خودرو بر می دارند قیمت این محصولات چند گام جلوتر می رود.

خودروهای اسقاطی با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  خبرآنلاین، با جهش قیمت ارز و در پی آن چندبرابر شدن قیمت خودرو، شاهد رونق بازار خرید و فروش خودرو های دست دوم هستیم که این بازار از خریدو فروش خودروهای صفر کیلومتر سبقت گرفت، نه مردم قدرت خرید خودرو های نو با  قیمت های فضایی را دارند نه خودرو ساز توان عرضه خودرو به بازار.

    ازسویی هجوم مردم همیشه ترسان از گرانی به صف ثبت نام های اینترنتی خودرو زمینه را برای عدم تحویل محصول ثبت نامی از سوی خودرو سازان فراهم کرده است. مسئولان هم عاجز از بازگشت ثبات قیمت و عرضه خودرو در بازار همچنان دست به دامن ابلاغیه و مصوبات جدید و غریب هستند. یک روز خودرو ساز راموظف به تحویل به موقع خودرومی کند، روز دیگر دستورحذف نمایش قیمت در آگهی‌های خودرواز سایت های اینترنتی را صادر می کند. 

    سرگردانی مردم در بازار خودرو تب افزایش تورم را بالاتر برده تا جایی که سود جویان موضوع گرانی خودرو را به قیمت سایر محصولات و کالاهای اساسی مردم مرتبط ساخته اند. نبود نظارت بر روی بازار، خودرو های دست دوم و به اصلاح ازرده خارج شده را صدر نشین کرده است.

    هشدار به لوکس شدن خودرو

    چراباید مردم برای خرید خودرو های دست دوم نیز متضرر شوند. نبی پور از فروشندگان خودرو در مرکز شهر تهران است که در این بلبشویی بازارهمچنان امیدوار به بنگاه خود می آیدو با تاکید بر نابسامانی عرضه و قیمت خودرو به خبرنگار خبرآنلاین می گوید: امروز مشتری واقعی خودرو با هجوم قیمت های غیر واقعی روبرو شده است این در حالی است که قدرت خریدمردم برای پرداخت چنین هزینه هایی بسیار کم شده است.

    نپی پور در ادامه گفت : وقتی حرف از نبود سیاست اجرایی صحیح و همچنین بی برنامه گی متولیان مطرح می شود، مسئولین باتوجیه کردن اقدامات خود سعی بر بی مقصر نشان دادن خود می شوند. 

    این فروشنده خودرو با انتقاد از اینکه چرا باید کار به جایی برسدکه خودرو یی که استفاده از آن جزء حقوق شهروندی محسوب می شود امروز بایدبه عنوان کالای لوکس در جدول سرمایه ای مردم قرار بگیرد. 

    نبی پور با انتقاد از اینکه چرا مردم بایدبه سمت خرید خودرو های دست دوم بروند ادامه داد : رونق در خرید و فروش خودرو های داخلی و خارجی رونق گرفته است و ما به عنوان فروشنده هیچ مشکلی با این کار نداریم، فقط انتقاد در این است که نباید خودرو هایی که بیش از 10 یا بیش از این کار کرده با قیمت های بسیار بالا خرید و فروش شود. به اعتقاد  این فروشنده، طلسم رکود و گرانی فقط به دست دولت شکسته می شود و این در توان هیچ کسی نیست.  

    خودرو

    زمزمه واردات خودروی دست دوم 

    لازم است بدانید چندی پیش بود سفیر کشورمان در انگلیس نوشت: موضوع واردات خودروهای دست دوم با کیفیت که می‌تواند قیمت خودروهای مناسب را تاحد زیادی کاهش دهد در ایران نیز شایسته بررسی جدی است. حمید بعیدی‌نژاد در حساب اینستاگرام خود نوشت:  سالهاست بسیاری از کشورها حتی کشورهایی مانند روسیه، چین و هند که خود دارای صنایع داخلی تولید خودرو هم هستند، برای رفاه مردم، مدیریت بازار، کاهش قیمت و افزایش استانداردهای محیط زیست، واردات خودروهای دست دوم کمپانی‌های مهم اتومبیل‌سازی را با تعرفه و تضمین کیفیت تسهیل کرده‌اند.  

    خودروهای دست دوم و هزینه‌های گزاف 

    اصالت، یکی دیگر از صاحبان نمایشگاه فروش خودرو  در منطقه شمال غربی تهران درخصوص رکود بازا ر خودرو به خبرآنلاین می گوید : قیمت خودرو در بازارهیچ ثباتی ندارد و همین موضوع، بسیاری از خریداران محصول را در بلاتکلیفی قرار داده است. به گفته اصالت، تا کنون هیچ یک از اقدامات دولت و وزارت صنعت نتوانسته  موجی که براه افتاده  را در گوشه ای آرام نگه دارد. این فروشنده خودرو با تاکید بر عدم عرضه خودرو های داخلی توسط خودرو سازان به بازار و عدم ترخیص خودرو های خارجی از گمرک گفت : امروز خریداران واقعی برای رفع نیاز خود مجبور هستند با قیمت های گزاف خودرو های  دست دوم  را خریداری کنند. 

    وی تصریح داشت : این در حالی است که تا چندماه گذشته خودروهای سال های دهه 70 و 80 تولید داخل به عنوان اسقاط در دید مردم بود اما امروز صدرنشینی این مدل خودرو ها تعجب و گلایه همه را برانگیخته است.

    به گفته اصالت،   خرید و فروش خودروی دست دوم تنها مختص تولیدات داخلی نیست بلکه خودرو های وارداتی نیز دچار چنین شرایطی شده اند. 

    امروز شاید بتوان برای گذراندن بازار، با خرید و فروش خودروهای دست دوم کمی از شدت گرفتن قیمت‌ها و کاهش عرضه این محصول به بازار کاست، اما این سوال مطرح می شود که تا چه زمانی قرار است دادوستد خودروهای از رده خارج شده و دست دوم سبب رونق بازار باشد؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو