فونیکسریمکسبهتام

وزش باد نسبتاً شدید در تهران

هوای پایتخت سالم است

عصر خودرو- مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات امروز گفت: هوای پایتخت هم اکنون سالم است.

وزش باد نسبتاً شدید در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  حسین شهبازی در ارتباط با وضعیت هوای پایتخت اظهارداشت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در صبحگاه روز جاری (دوشنبه) است و به تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

    وی افزود: برای برخی ساعات افزایش میزان وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

    مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده ها (از جمله ذرات معلق) در روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد داشت.

    شهبازی بیان داشت: با تداوم این وضعیت جوی تا روز سه شنبه، برخی ساعات آغازین روز همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود. به تدریج با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز سه شنبه، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش ابر، بارندگی و وزش باد شدید (با بزرگی بالاتر از 8 متربرثانیه) دور از انتظار نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، انتظار می رود ناپایداری های جوی حاکم در آخرین روز از اردیبهشت 98 سبب کاهش غلظت آلاینده ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت شود همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

    مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 61 قرار گرفته و سالم است و هم اکنون نیز روی عدد 77 قرار دارد و سالم گزارش داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط