فونیکسریمکسبهتام

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن در گفت‌وگو با «عصرخودرو»،

تعدیل قرارداد قطعه سازها لازمه رونق تولید در صنعت خودرو است

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی گفت: سیاست‌گذاری در صنعت قطعه و روان‌سازی امور در کنار تأمین نقدینگی می‌تواند منجر به رونق تولید شود.

تعدیل قرارداد قطعه سازها لازمه رونق تولید در صنعت خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  احمدرضا رعنایی با اشاره به 2 مشکل تأمین نقدینگی باهدف تأمین مواد اولیه و هزینه‌های جاری قطعه سازان و همچنین اصلاح قراردادهای صنعت قطعه اظهار کرد: با توجه به کاهش تیراژ و افزایش قیمت تمام شده نیاز به اصلاح و تعدیل قراردادها بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و در این شرایط لازمه رونق تولید در صنعت قطعه تحقق و پیگیری این دو مورد است.
    وی با تأکید بر این‌که قطعه سازان در سال گذشته تمام دارایی خود را صرف تأمین مواد کردند و هم‌اکنون توانی ندارند، تصریح کرد: اگر قرار به فعال شدن صنعت خودرو و به دنبال آن صنعت قطعه است، باید به فکر تأمین نقدینگی باشند و درعین‌حال نیز قیمت‌ها تعدیل و به‌روز شود و به قیمت تمام شده قطعه ساز برسد این در حالی است که سیاست‌گذاری این حوزه نیز دچار مشکل بوده و تصمیمات اخذشده برای بهبود این صنعت نیز به‌کندی پیش می‌رود.
    رعنایی افزود: برای نمونه اصلاح قراردادهای صنعت قطعه باوجود مذاکرات زیادی که انجام شد و همچنان در حال پیگیری آن هستیم باوجود به تصویب رسیدن، به دلیل عدم موافقت با افزایش قیمت تمام شده خودرو، به تعویق افتاد. درحالی‌که لازم است هرچه سریع‌تر کار به‌صورت اصولی انجام و فرمول و اهداف آن نیز شفاف‌سازی شود.
    رئیس انجمن قطعه سازان خودرو استان مرکزی یادآور می‌شود: در کنار این موضوعات باید بحث واردات مواد اولیه که تولید آن در داخل انجام نمی‌شود و همچنین واردات کالای واسطه‌ای که دارای بروکراسی و شرایط پیچیده‌ای است با همکاری وزارت صنعت و بانک مرکزی تسهیل شود .
    به گفته وی، با انجام این اقدامات و سیاست‌گذاری‌هایی که حال این صنعت را بهبود ببخشد می‌توان امیدوار به بازگشت توان 100 درصدی قطعه سازان باشیم.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو