فونیکسریمکسبهتام

کیانپور مطرح کرد:

صدور گواهی یک بار مصرف برای واردات گسترده تایر

احتمال واردات لاستیک‌های بی‌کیفیت

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی گواهی کیفی برای واردات لاستیک توسط شرکت های مرتبط با سازمان استاندارد تنها برای یک مرتبه صادر شده و آن واردکننده می تواند با گواهی مذکور اقدام به واردات چندین باره لاستیک کند.

صدور گواهی یک بار مصرف برای واردات گسترده تایر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس  با هشدار نسبت به واردات تایرهای بی کیفیت و غیراستاندارد به داخل کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی سازوکار نظارت بر واردات محصول لاستیک درست و کارشناسی نیست.
    انبار لاستیک

    صدور گواهی یک بار مصرف برای واردات گسترده لاستیک

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اظهارات مدیران شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک، در شرایط کنونی گواهی کیفی برای واردات لاستیک توسط شرکت های مرتبط با سازمان استاندارد تنها برای یک مرتبه صادر شده و آن واردکننده می تواند با گواهی مذکور اقدام به واردات چندین باره لاستیک کند.

    احتمال واردات لاستیک های بی کیفیت و دست دوم به کشور

    وی گفت: با سازوکار کنونی این نگرانی وجود دارد که واردکنندگان برای دریافت گواهی، در واردات نخست، کیفیت محصول را حفظ کنند، اما در مراتب بعدی که نظارت و آزمایشی صورت نمی گیرد، اقدام به واردات لاستیک های بی کیفیت و حتی دست دوم کنند.

    لزوم اصلاح سازوکار نظارتی بر واردات لاستیک به داخل کشور

    کیانپور بر لزوم اصلاح سازوکار نظارتی بر واردات لاستیک به داخل کشور تأکید کرد و گفت: به نظر من وزارت صنعت، معدن و تجارت باید راه کاری را ایجاد کند، تا نظارت ها از زمان ثبت سفارش، خرید و واردات لاستیک ایجاد شود.

    واردات لاستیک های دست دوم و بی کیفیت تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد، که افزایش تصادفات و سوانح جاده ای از مهم ترین مسائل این مسئله است

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: واردات لاستیک های دست دوم و بی کیفیت تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد، که افزایش تصادفات و سوانح جاده ای از مهم ترین مسائل این مسئله است.

    ورود کمیسیون عمران به مسئله واردات لاستیک های بی کیفیت

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اصلاح روند ترخیص تایر از گمرک تنها با استناد به انجام آزمایش بر روی محموله نخست وارداتی ضروری است و قطعا این کمیسیون این مسئله را مورد رسیدگی قرار می دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو