فونیکسریمکسبهتام

دعوت شهردار تهران از هیات دولت برای پیوستن به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو

عصر خودرو- شهردار تهران سه‌شنبه چهارم تیر هم در ادامه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مسیر خانه تا بهشت را با دوچرخه طی کرد تا در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شود و از هیات دولت دعوت کرد به این پویش بپیوندند.

دعوت شهردار تهران از هیات دولت برای پیوستن به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در پارک شهر در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که به آمار سلامت مردم تهران دسترسی دارند می‌دانند وضعیت سلامت شهروندان چندان مساعد نیست و شهروندان کلانشهرها با معضل افزایش بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، آلودگی و ترافیک مواجه هستند؛ راه حل رهایی از این مشکلات نیز توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش مسیرهای پیاده و دوچرخه در شهرهاست.

    او با اشاره به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک حرکت نمادین است؛ قاعدتا شهروندانی که می‌توانند، بهتر است برای حفظ سلامت خود و سایرین در تمام روزهای هفته از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 

    شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم شهروندان بدون خودروهای شخصی و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه تردد کنند تا سهم دوچرخه در حمل و نقل شهرمان از کم تر از یک درصد ارتقا یابد.

    حناچی در ادامه با اشاره به اهداف خود از پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: البته آنچه دنبال می‌کنیم صرفا دوچرخه‌سواری نیست بلکه به دنبال تشویق مردم به استفاده از اشکال مختلف حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروی شخصی در ترددهای درون شهری هستیم.

    او در پایان با دعوت از اعضا هیات دولت برای پیوستن به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، عنوان کرد: علاوه بر اعضای هیات دولت، از اقشار تاثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندند. در دولت نیز مشخصاً از آقای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط