فونیکسریمکسبهتام

پویش سه شنبه‌های بدون خودرو به شهر جدید سهند رسید

عصر خودرو- پویش «سه شنبه های بدون خودرو» بعد از تبریز به شهر جدید سهند در دامنه های رشته کوهی به همین نام رسید.

پویش سه شنبه‌های بدون خودرو به شهر جدید سهند رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شهر جدید سهند در 25 کیلومتری جنوب تبریز که در 2 دهه اخیر بخش بزرگی از سرریز جمعیت مرکز آذربایجان شرقی را در خود جا داده است، روز گذشته شاهد دوچرخه سواری جمعی از کارمندان برای ترویج پویش «سه شنبه های بدون خودرو» بود.

    عباس مصطفوی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو با هدف ترویج فرهنگ ورزش و استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه سبز و بدون آلاینده از حدود 8 ماه پیش در این شهر به صورت مرتب برگزار می شود.
    وی افزود: این هفته دوچرخه سواران کارمند پس از طی مسیر 3 کیلومتری از شرکت عمران تا مزار شهدای گمنام سهند، با نثار فاتحه به روح مطهر 5 تن از شهدای گمنام، با نوحه خوانی و سینه زنی ایام شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را به سوگ نشستند.

    مصطفوی ادامه داد: در این طرح دهها دوچرخه سوار کارمند برای کمک به تبلیغ و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری شرکت کردند.

    پویش «سه شنبه های خودرو» در آذربایجان شرقی از کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز شروع شد و هم اکنون در این شهر چندین گروه خودجوش دوچرخه سواری برای ترویج استفاده از دوچرخه در ترددهای شهری فعالیت می کنند.

    طرح جامع شهر جدید سهند در سال 1377 برای جمعیت 90 هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع به 250 هزار نفر افزایش یافت؛ طرح تفصیلی شهر جدید سهند نیز در سال 1386 تصویب و در سال 1387 برای جمعیت 180 هزار نفر به شرکت عمران شهرجدیدسهند ابلاغ شد.
    این شهر بطور اصولی و براساس فرایند آگاهانه ایجاد شده و با توجه به استقبال گسترده از سکونت در شهر جدید سهند و استقرار مساکن مهر در این شهر، مشاوران ذیصلاح شهرسازی در قالب تجدید در طرح جامع مصوب ، افق جمعیتی را افزون بر 250 هزار نفر رقم زده اند.

    ارتفاع متوسط شهر از سطح دریا 1700 متر بوده و بطور طبیعی هوای شهر سالم تر و خنک تر از شهرهای همجوار است؛  وسعت شهر با توجه به فازهای پنجگانه شهر حدود 2500 هکتار میباشد؛ این شهر فعلاً برای پنج فاز طراحی شده که فاز یک 130 هکتار، فاز دو 470 هکتار، فاز سه 450 هکتار و فاز چهار 348 هکتار می باشد.
    استقرار دانشگاه صنعتی سهند و مراکز تحقیقاتی سهند از شاخص ها و امتیازات ویژه این شهر جدید است که اسکان جمعیت را تسریع و بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم کرده است.

    بزرگراه تبریز –شهر جدید سهند و متصل شدن به قطار شهری تبریز با فراهم کردن تسهیلات حمل و نقل عمومی برای سفرهای درون منطقه ای، زمان جابجایی را برای ساکنان به حداقل رسانده و در نگرش های روانی –اجتماعی مردم نسبت به شهر تاثیر مثبت خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو