فونیکسریمکسبهتام

سردار هادیانفر خبر داد

نقش جدی عوامل انسانی در بیش از ۹۲ درصد حوادث رانندگی

مرگ روزانه ۲۵ نفر در صحنه تصادفات

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از نقش جدی عوامل انسانی در بیش از ۹۲ درصد تصادفات رانندگی خبر داد.

نقش جدی عوامل انسانی در بیش از ۹۲ درصد حوادث رانندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری که امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حوادث رانندگی سال گذشته، 17 هزار و 181 نفر کشته و 365 هزار نفر نیز مصدوم شدند که این میزان زیبنده کشور ما نیست.

    وی افزود:  باید شرایط مطلوبی را برای کاهش تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی فراهم کنیم و این موضوع جز با همدلی مردم، مسئولان و سازمان‌ها رخ نمی‌دهد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: عوامل انسانی در بیش از 92 درصد تصادفات رانندگی نقش جدی دارد.

    سردار هادیانفر تصریح کرد: 91 درصد از تردد‌های کشور در جاده‌ها صورت می‌گیرد و نقش ناوگان هوایی و ریلی کمتر از 9 درصد است، به همین دلیل باید به زیرساخت‌های جاده‌ای توجه کنیم و ملاحظات بیشتری را در نظر بگیریم.
    وجود حدود 41 میلیون دارنده گواهینامه در کشور

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه بحث ایمنی و کاهش تصادفات جزء موضوعات مهم است، گفت: در حال حاضر 22 میلیون و 270 هزار و 187 دستگاه خودرو و بیش از 11 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم.

    وی با اشاره به وجود حدود 41 میلیون دارنده گواهینامه در کشور افزود: برخی از این رانندگان جزء حرفه‌ای‌ها هستند که انتظار داریم نسبت به قوانین توجه بیشتری داشته باشند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره آمار جانباختگان 2 ماهه اخیر گفت: در مجموع 2 هزار و 584 نفر در تصادفات درون و برون شهری طی 2 ماهه اخیر جان خود را از دست دادند.

    سردار هادیانفر گفت: روزانه 25 نفر در صحنه تصادفات رانندگی و 41 نفر هم هنگام انتقال و درمان جان خود را از دست می‌دهند.
    8 تا 9 نفر از کشته‌ شدگان حوادث رانندگی کودکان هستند

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: 8 تا 9 نفر از کشته‌ شدگان حوادث رانندگی را کودکان تشکیل می‌دهند که هیچ نقشی در بروز این حوادث ندارند.

    سردار هادیانفر گفت: در تردد‌های درون شهری 4.6 درصد معادل 30 نفر افزایش تعداد کشته شدگان در حوادث رانندگی را داریم و در ترددهای برون شهری 9 درصد معادل 181 نفر کاهش تعداد کشته شدگان را داشتیم و در مجموع 5.5 درصد معادل 151 نفر از تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه 54 درصد از فوتی‌های اولیه در 2 ماه اخیر مربوط به صحنه تصادف بود، افزود: 6 درصد از فوتی‌ها در حین انتقال و 39 درصد از آن‌ها در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: میزان واژگونی‌ها در کشور حدود 24 تا 25 درصد است و علت آن سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو