فونیکسریمکسبهتام

افزایش خودروهای شخصی در ترکیه

عصر خودرو- دولت ترکیه اعلام کرد که تعداد وسایل نقلیه شخصی شهروندان این کشور به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش خودروهای شخصی در ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که در ماه مه 2019 تعداد وسایل نقلیه مورد استفاده در این کشور به نسبت مدت مشابه در سال 2018 حدود 6.3 درصد افزایش یافته و به 23 میلیون و 139 هزار وسیله رسید.

    در این بازه زمانی سهم خودروهای شخصی 54.2 درصد، ون و کامیون ها 16.4 درصد، موتورسیکلت 14.2 درصد، تراکتور 8.2 درصد و سایر وسایل نقلیه نیز 7 درصد بوده است.

    بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه، در ماه مه سال جاری میلادی 13.2 درصد از وسایل نقلیه مورد استفاده شده متعلق به شرکت رنو، 13.9 درصد برای شرکت فیات، 7.9 درصد برای شرکت فولکس واگن، 6.6 درصد برای شرکت پژو و 6.5 درصد نیز برای شرکت هوندا بود. 48.1 درصد باقی مانده نیز برای سایر شرکت های خودروسازی می باشد.

    ترکیه رتبه ششم در تولید خودرو را در اروپا دارد. خودروهای شرکت های فورد، فیات، رنو، تویوتا، هوندا، اپل، هیوندایی، مرسدس بنز و مان هم اکنون در ترکیه مونتاژ می شوند. این کشور همچنین تولیدکننده اتوبوس های داخلی تحت عنوان برندهای Temsa، BMC و Otokar است.

    صنعت خودروی ترکیه نقش بسیار مهمی در بخش تولید اقتصاد این کشور دارد. هر ساله بالغ بر یک میلیون وسیله نقلیه موتوری در این کشور تولید شده و علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی، به کشورهای مختلف صادر می شوند.

    اتحادیه صادرکنندگان خودرو ترکیه (OIB) و مجمع صادر کنندگان ترکیه (TIM) در اواخر سال 2018 اعلام کرد تعداد کشورهای که طی 11 ماه گذشته واردات بیش از یک میلیارد دلاری خودرو از ترکیه داشته‌اند، به 8 کشور رسیده است. ترکیه به کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، بلژیک، اسلونی و لهستان صادرات معادل 1 میلیارد و 35 میلیون دلار الی 4 میلیارد و 413 میلیون دلار انجام داده است. همچنین بر اساس این داده‌ها بازار خودروسازی ترکیه در بازه زمانی از ماه ژانویه تا نوامبر سال جاری به 182 کشور و منطقه خودمختار و 12 منطقه آزاد در پنج قاره صادرات به مبلغ 29 میلیارد و 97 میلیون و 657 هزار دلاری انجام داده است. درحالی که صادرات خودروسازی ترکیه به طور کلی در 11 ماه گذشته 11,74 در صد افزایش کرده است، میزان افزایش در بازار اتحادیه اروپا نیز به 13,13 در صد رسید. ترکیه درحالی که به کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، بلژیک صادرات بیش از یک میلیارد دلاری انجام می دهد، به کشورهای اسلونی و لهستان نیز امسال برای بار اول به مبلغ بیش از یک میلیارد دلاری صادرات انجام داد.

    پایه های صنعت خودروی ترکیه در دهه 1950 میلادی با تولید کامیون های نظامی بنیانگذاری شد. در اوایل دهه 60، جمال گورسل رییس جمهور وقت این کشور به جمعی از مهندسین دستور داد تا یک خودروی کاملا داخلی طراحی و تولید کنند. در سال 1966 اولین خودروی تولید انبوه و ساخت داخل این کشور با نام آنادول توسط کارخانه تازه تاسیس صنایع اتومبیل اتوسان وارد خیابان ها شد. در این دوران خودروسازان انگلیسی آستین و موریس نیز مونتاژ محصولات خود را در کارخانجات BMC در ازمیر آغاز کردند. قبل از پایان دهه 60 محصولات فیات و رنو نیز با همکاری شرکت های ترکیه ای در خاک این کشور مونتاژ شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو