فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صمت خبر داد :

واگذاری خودروسازان داخلی در دستورکار قرار گرفت

عصر خودرو- معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: واگذاری دو شرکت خودروسازی مهم کشور در دستورکار وزارتخانه قرار گرفته است.

واگذاری خودروسازان داخلی در دستورکار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس تابش روز یکشنبه در آیین تجلیل از صنعت گران و معدن کاران نمونه چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی شهرکرد افزود: سهم دولتی این دو خودرو سازی واگذار می شود تا در نهایت این دو خودروساز (سایپا و ایران خودرو) از سوی دولت واگذار می شود.

    به گفته وی، در زمستان سال گذشته تولید خودرو در کشور به 400 هزار دستگاه رسیده بود در حالی که تقاضا برای ثبت نام خودرو حدود یک میلیون نفر بود و این عرصه و تقاضا با هم همخوانی نداشت که در این شرایط حقوق مصرف کننده تضعیف می شود.

    وی گفت: در این زمینه مقرر شد تولید خودرو با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، در کشور افزایش یابد و تولید خودرو در شرایط تحریمی نیز روند مطلوبی را به خود گرفته است.

    تابش، از کاهش وابستگی قطعه سازی صنعت خودرو کشور به خارج نیز گفت: اکنون 2 درصد از این وابستگی کاهش یافته است و این کاهش تا پایان سال به همین صورت تداوم خواهد یافت و در این زمینه شرکت ها دانش بنیان برای ساخت قطعات داخلی خودرو نیز فعال شده اند و اگر قطعه ای در داخل قابل ساخت است ثبت سفارش واردات آن گرفته می شود.

    مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: بخش صنعت و تولید از این محدودیت های ایجاد شده می تواند بهترین سود را ببرد و بازار داخلی را در اختیار بگیرد.

    به گفته وی، تولید با کیفیت یکی از حقوق مصرف کنندگان است و اکنون در کشور دو هزار و 800 بازرس در کشور بر 5 میلیون واحد توزیعی و بازار نظارت می کنند که این دو هزار و 800 نفر کار سختی دارند اما مردم می توانند با سامانه 124 گزارش های بازار را به تعزیرات اعلام کنند.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ذخیره سازی 1.5 برابری کالا در بنادر کشور خبر داد و گفت: در بند امام ظرفیت ذخیره سازی 3 میلیون کالا وجود دارد اما اکنون این ذخیره سازی بالای 4 میلیون و 500 هزار تن رسیده است که با افزایش 1.5 برابری روبرو است و رسوب کالا در بنادر به کمتر از دو ماه خواهد رسید.

    تابش یادآور شد: دولت به دنبال حمایت از بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار است و برای زنجیره تولید و مصرف باید به حلقه بازرگانی و کیفیت تولید توجه داشت و امروز هر تولید کننده سهم مصرف کننده را در تولید کالا در نظر بگیرد در بازار رقابت ها باقی خواهند ماند.

    به گفته وی، در شرایط تحریمی ایران از سوی دشمنان، برخی از کشورها به دنبال تجارت با ایران هستند و شرط بدست آوردند بازارهای جهانی کیفیت بالای کالای تولیدی است.

    تابش ادامه داد: وقتی عده ای خانه های خود را به انبار کالاها تبدیل می کنند، بدون شک نیاز به ارز، واردات کالا، ذخیره سازی کالا و توزیع نیز به هم می خورد و در این شرایط تعادل بازار بر هم می خورد.

    به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بود.

    در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به چهارمحال و بختیاری ایین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو