فونیکسریمکسبهتام

شگرد جدید کلاهبرداران در فروش اقساطی خودرو

عصر خودرو- «قیمت‌ها در بازار خودرو در حالی رو به کاهش است که کلاهبرداران با شگردی جدید به دنبال ادامه کسب سود از این بازار هستند. در این شیوه به مشتریان وعده تحویل فوری خودرو با قیمت پایین و اقساط سه ساله داده می‌شود ولی در نهایت خبری از خودرو نیست.»

شگرد جدید کلاهبرداران در فروش اقساطی خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه آفتاب یزد،  «در این شرایط، فعالان بازار ادامه روند کاهشی قیمت‌ها را وابسته به عملی شدن وعده مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان برای تکمیل و تحویل خودروهای کف کارخانه می‌دانند و معتقدند در صورتی که عرضه خودرو روند مناسبی داشته باشد، قیمت‌ها در بازار همچنان کاهشی خواهد بود. در عین حال، برخی مشتریان معتقدند قیمت خودروها همچنان بالا است و باز هم باید منتظر ماند تا قیمت‌ها کاهش یابد.

    گر چه این روزها خرید خودرو نسبت به دو هفته پیش کمی رونق گرفته اما باز هم بیشتر رفت و آمدها در نمایشگاه‌های فروش خودرو بابت کسب اطلاع در مورد قیمت‌ها صورت می‌گیرد. حالا افرادی که با قصد کسب سود نسبت به خرید خودرو اقدام کرده بودند، همه فروشنده هستند ولی روند کاهشی قیمت‌ها باعث شده که تا خریداران قدرت مانور بیشتری داشته باشند و پیشنهادهای قیمتی پایین‌تری را مطرح کنند. در این میان برخی سودجویان بازار به راه‌های دیگری برای کسب سود روی آورده‌اند و با وعده‌های دروغین به خریداران قصد دارند در این بازار کلاهبرداری کنند.

    سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این باره می‌گوید، در حال حاضر برخی شرکت‌ها با وعده‌های دروغین، پیشنهاد خرید خودرو زیر قیمت را برای مشتریان مطرح می‌کنند.

    وی ادامه می‌دهد: این شرکت‌ها با انتشار آگهی فروش عنوان می‌کنند که خودرو را با دریافت 20 تا 25 میلیون‌ تومان به صورت یک‌ ماهه تحویل می‌دهند و بقیه مبلغ خودرو را نیز طی دو تا سه سال دریافت می‌کنند.این شرکت‌ها قصد سوءاستفاده از بازار و خریداران دارند که نباید با آنها وارد معامله شد.

    وی به خریداران پیشنهاد می‌کند که خودروی مورد نیازشان را از نمایشگاه‌های مجاز که دارای پروانه کسب هستند، خریداری کنند.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان این که برخی سودجویان وعده‌های دروغین تحویل خودرو با قیمت پایین‌تر از قیمت فروش نقدی را می‌دهند، می‌گوید: در حال حاضر فروش خودرو فقط از طریق اینترنتی توسط شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر است و اگر فردی خارج از این روال نسبت به فروش اقدام کند، سوءاستفاده محسوب می‌شود و ممکن است خریداران را متضرر کند.

    وی ادامه می‌دهد:‌ اگر مردم قصد دارند از شرکت‌های لیزینگی خرید کنند، باید از صدور مجوز بانک مرکزی برای این شرکت‌ها نیز اطمینان حاصل کنند.

    موتمنی با بیان این که هم‌اکنون تخلف 3 تا 4 شرکت در زمینه فروش خودرو با وعده‌های اقساط سه ساله در اتحادیه در حال پیگیری است، می‌گوید: این شرکت‌ها با گرفتن 25 میلیون‌ تومان به خریداران وعده می‌دهند که خودرو را یک ماهه تحویل می‌گیرند و می‌توانند بقیه مبلغ خودرو را در اقساط سه ساله بپردازند؛ در حالی که در نهایت خودرویی به مشتریان تحویل داده نمی‌شود و قصد این شرکت‌ها سودجویی و کلاهبرداری است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو