فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۴۹»

هوای تهران امروز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

عصر خودرو- مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۲۲ تیرماه) خبر داد و گفت: از این رو کیفیت هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

هوای تهران امروز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  حسین شهبازی  اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (22 تیرماه) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات فراهم می‌شود.

    وی ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و از این رو در برخی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

    شهبازی با بیان اینکه طی امروز (22 تیرماه) با افزایش تابش نور خورشید و حضور آلاینده‌های مورد نیاز، شرایط برای تولید آلاینده ازن فراهم خواهد شد، تصریح کرد: بین ساعات 13 تا 18 امروز افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه به‌تدریج در ساعات پایانی امروز از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، اظهار کرد: با تداوم این شرایط تا صبح فردا (23 تیرماه) طی برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

    مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود در برخی ساعات فردا بر غلظت برخی آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود، تصریح کرد: از این رو به طور موقت کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال دارد همچنین دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 83 در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 94 همچنان در شرایط سالم است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو