فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

هزینه تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته است

عصر خودرو-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باتوجه به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، هزینه تمام‌شده تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته که این موضوع نیازمند بررسی و قانون‌گذاری بیشتر است.

هزینه تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ، سیده‌حمیده زرآبادی افزود: حتی قیمت قطعاتی که در داخل نیز تولید می‌شود با افزایش چندبرابری مواجه شده که این مسأله سبب افزایش کلی قیمت خودرو در کشور شده است.

    نماینده مجلس:هزینه تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته است

    وی ادامه داد: تبدیل شدن خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای، باعث شده مردم در یک‌سال گذشته به سمت خرید خودرو تمایل داشته باشند و با برهم خوردن عرضه و تقاضا، واسطه‌گری و دلالی در این بازار شکل گرفته است.

    وی افزود: از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت خودرو، سیاست دولت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل قیمت‌هاست که خود عاملی بر گرانی خودرو شده و باید در اتخاذ این سیاست‌ها حتماً بازنگری شود و به‌طور شفاف قیمت تمام‌شده خودرو را اعلام و بر اساس آن قیمت‌گذاری کنند تا به این شکل بتوان دست سودجویان را از بازار خودرو کوتاه کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اثر منفی عرضه کامل تولیدات فولاد مبارکه در باجه عمومی بازار سرمایه بر قیمت خودرو افزود: با توجه به نقدینگی موجود در دست مردم، این رویکرد باعث هجوم بخشی از این نقدینگی‌ها بسوی بازار سرمایه خواهد شد و ایجاد بازار تقاضای کاذب و در نهایت، افزایش ارزش کالاها را به‌همراه خواهد داشت.

    زرآبادی ادامه داد: افزایش فشار بر خودروسازان به‌واسطه افزایش قیمت مواد اولیه، در نهایت منجر به افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

    وی با اشاره به وجود خودروهای دارای کسیری قطعات در پارکینگ‌های خودروسازان نیز گفت: کمبود قطعات خارجی که در حال حاضر به‌سختی از بازارهای برون‌مرزی تهیه می‌شوند باعث شده بخشی از تولید خودروسازان به مرحله تجاری نرسد که رفع این موضوع نیازمند همکاری و کمک همه دستگاه‌ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو