فونیکسریمکسبهتام

با هدف جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی؛

طرح کنترل الکترونیکی باک خودروها از مرز مهران اجرایی شد

عصر خودرو- مدیر ملی شرکت پخش ملی فرآورده های نفتی منطقه ایلام از اجرای طرح الکترونیکی کنترل باک خودروهای خروجی از مرز بین المللی مهران با هدف کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی خبر داد.

طرح کنترل الکترونیکی باک خودروها از مرز مهران اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  علی اصغر چاغروندی اظهار داشت: با هدف جلوگیری از خروج غیر قانونی فرآورده های نفتی و با توجه به اختلاف قیمت داخلی سوخت با کشور همجوار و بر اساس شیوه یکنواخت کنترل و فروش سوخت داخل باک، اجرای طرح الکترونیکی کنترل باک خودروها برای نخستین بار در مرز بین المللی مهران آغاز شد.

    وی افزود: با ایجاد زیر ساخت الکترونیکی کنترل موجودی باک خودروهای خروجی از مرز بین المللی مهران، گام مهمی در راستای تسهیل و توسعه صادرات استان برداشته خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی منطقه ایلام ادامه داد: از دیگر مزایای اندازه گیری دیجیتالی موجودی باک خودروهای خروجی از مرز مهران می توان به کاهش مدت زمان ارائه خدمات مطلوب به رانندگان خودرو های خروجی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی، ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی اشاره کرد.

    چاغروندی از اجرای طرح اعطای معافیت از پرداخت مابه التفاوت نرخ فرآورده نفتگاز به کامیون های ایرانی خروجی از مرز بین المللی مهران نیز خبر داد و یادآور شد: این طرح با هماهنگی های صورت پذیرفته شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پس از ثبت کد راهنامه بین المللی رانندگان در سامانه فروش مرزی در آینده نزدیک اجرا می شود.

    سهمیه سوخت صادراتی مرزنشینان ایلامی به پنج میلیون لیتر افزایش یافت

    مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از افزایش سهمیه سوخت صادراتی به مرزنشینان این استان خبر داد و گفت: 20 درصد از عواید حاصله از سود فروش سوخت متعلق به خانوارهای مرزنشین است.

    چاغروندی افزود: این میزان سهمیه فروش سوخت صادراتی دربازه زمانی 2 ماهه است و خانوارهای مرزنشین روستایی 20 درصد سود حاصل از فروش سوخت را دریافت می‌کنند.

    به گفته وی سوخت صادراتی مرزنشینان ایلامی به استان خراسان رضوی به عنوان استان معین جهت فروش انتقال داده و سود حاصل از آن به مرز نشینان پرداخت می‌شود.

    مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه ایلام از ساماندهی معیشت 6 هزار و 600 خانوار مرزنشین در این استان خبر داد و افزود: در مرحله اول مجوز صادرات فروش چهار میلیون لیتر سوخت برای مرزنشینان این استان اخذ و صادر شد که سود حاصل از این میزان فروش نیز به خانوارهای مرزنشین پرداخت گردید.

    به گفته چاغروندی، خانوارهایی که تا شعاع 20 کیلومتری از مرز سکونت دارند، مشمول این قانون قرار می‌گیرند.

    شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون‌های صادرات کالا به کشور عراق بشمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط