فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان :

۱۸۰هزار خودرو ناقص در انبار خودروسازان

ادعای دبیر انجمن قطعه‎سازان: بانک مرکزی همکاری نمی‌کند

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان می گوید، در حال حاضر فقط در خصوص تمدید تاریخ پرداخت تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی به قطعه سازان توافق شده و هنوز ۱۸۰ هزار خودروی ناقص معطل تکمیل قطعه هستند.

۱۸۰هزار خودرو ناقص در انبار خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مازیار بیگلو با اشاره به اینکه در جلسه اخیر قطعه‌سازان و نماینده بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی قرار شده تاریخ پرداخت مابقی تسیهلات 11 هزار میلیاردی به قطعه سازان تمدید شود، اظهار داشت: مهلت پراخت این تسهیلات 31 خرداد 98 بود که قرار شده تاریخ پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شود.
    وی با اعلام اینکه هنوز بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان با دو مشکل جدی روبرو هستند، افزود: بانک مرکزی نرخ ریسک ارز را به بانکهای عامل محول کرده و آنها نیز حاضر به پذیرش این ریسک نیستند، علاوه بر این بانک مرکزی اعلام کرده در بازپرداخت تسهیلات ارزی با مشتری طرف حساب نیست و باید بانک عامل مبالغ را در سررسید به بانک مرکزی پرداخت کند که این دو موضوع عاملی شده تا هنوز بانک‌های عامل تمایلی به پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه‌سازان نداشته باشند.

    دبیر انجمن قطعه سازان با انتقاد از اینکه همچنان بانک مرکزی نگاه جزیره ای دارد و توجهی به صنعت نمی‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر حجم مطالبات قطعه سازان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده که 6 تا 7 هزار میلیارد تومان از این مطالبات سررسید شده است.

    وی اضافه کرد: ارزش خودروهای ناقص در کارخانجات حدود 7 هزار میلیارد تومان است که این رقم معادل مطالبات سررسید شده قطعه سازان از خودروسازان است.

    بیگلو با اعلام اینکه در حال حاضر 170 تا 180 هزار خودرو ناقص در کارخانجات وجود دارد گفت: اگر بانک مرکزی تسهیلات قطعه سازان را پرداخت کند به طور حتم این خودروها کامل و به دست خریداران خواهد رسید اما متأسفانه هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو