فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۶۰»

هوای تهران در ساعات گرم برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

عصر خودرو- افزایش غلظت آلاینده ازن و ذرات معلق در برخی ساعات امروز (۹ مرداد) کیفیت هوای پایتخت را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.

هوای تهران در ساعات گرم برای حساس‌ها ناسالم می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (9 مرداد) است که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است.

    به‌تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در برخی ساعات به دنبال دارد همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و فراهم بودن سایر شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات 13 تا 18 بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه دارد.

    بر این اساس با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقتی در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد.

    بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (10 مرداد) تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح دور از انتظار نیست. هر چند با تغییر شرایط جوی تا بعد ازظهر در برخی ساعات افزایش میزان ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از این رو انتظار می‌رود طی بعضی ساعات فردا به طور موقت برغلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

    بر اساس این گزارش دمای هوا در تهران تا روز آینده افزایش نسبی می‌یابد.

    گفتنی است که کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 74 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 85 همچنان در شرایط سالم است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو