فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا« ۳۲۶۴»

افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و ازن در هوای تهران

عصر خودرو- افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۱۵ مردادماه) سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و ازن در هوای تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز(15 مرداد) نسبت به روز قبل است و برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

    رفته رفته با افزایش تابش نور خورشید و دما در طول روز، شرایط برای تولید آلاینده ازن میسر می‌شود و احتمال می‌رود بین ساعات 14 تا 18 امروز (15 مردادماه) افزایش نسبی در این غلظت آلاینده مشاهده شود که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت. بر این اساس افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات نیمه تابستان 98 سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

    با کاهش میزان ناپایداری جوی تا نخستین ساعات فردا (16 مردادماه) افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه شانزدهمین روز از مرداد ماه 98 دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود به‌گونه‌ای که برای بعضی ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

    بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش جزئی دما و ناپایداری‌های جوی حاکم طی فردا (16 مردادماه) فرآیند شکل‌گیری آلاینده ازن را محدود می‌کند و انتظار می‌رود کاهش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به امروز مشاهده شود. از این رو با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات فردا وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به‌طور موقتی در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

    میانگین کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته 103 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون 101 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو