فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۹۳»

افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای تهران

عصر خودرو- بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۰ مردادماه) با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل لازم، شرایط برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی مهیا می‌شود و بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده خواهد شد که نسبت به روز پیشین از میزان بالاتری برخوردار خواهد بود.

افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، نتایج حاصل از پیش‌بینی شرایط هواشناسی و کیفیت هوا برای شهر تهران حاکی از کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز( 20 مرداد ماه)  ژاست که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند.

    بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت بعضی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی اوقات امروز (20 مردادماه) احتمال برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق شهر تهران دور از انتظار نخواهد بود.

    بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در عصرگاه امروز (20 مردادماه) برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود که در بهبود نسبی وضعیت کیفیت هوا تاثیرگذار خواهد بود. هرچند افزایش حجم ترافیک در شبانگاه یکشنبه سبب کاهش موقتی کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد پایتخت می‌شود.

    رفته رفته همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه روز دوشنبه (21 مردادماه) افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود که با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل این شرایط موقتی خواهد بود.از این رو انتظار می‌رود در کنار کاهش حجم ترافیک در روز دوشنبه، افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز، کاهش محسوس دما و افزایش ابر طی برخی ساعات شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن را محدود شود و وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری نسبت به امروز قرار گیرد.

    میانگین کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته 90 و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون 80 و هوا در شرایط سالم است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو