فونیکسریمکسبهتام

الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در ۳ آزاد راه دیگر

عصر خودرو- مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی گفت: پرداخت عوارض در سه آزادراه قزوین-رشت، بندر عباس-بندر شهید رجایی و قطعه چهارم آزادراه تبریز-ارومیه به زودی الکترونیکی می شود.

الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در ۳ آزاد راه دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سهیل مظلوم مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی  از اجرای طرح الکترونیکی در سه آزادراه خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در سه آزادراه قزوین-رشت، بندر عباس-بندر شهید رجایی و قطعه چهارم آزادراه تبریز-ارومیه، تعداد آزادراه‌های مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی در کشور به هفت آزادراه افزایش پیدا می‌کند.
    بر اساس اعلام مجری این طرح  نصب دکل‌ها، دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای ثبت الکترونیکی ترددها در این سه آزادراه جدید انجام شده است و به زودی دریافت عوارض در آن‌ها تنها به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

    گفتنی است آزادراه چهارخطه بندر عباس-بندر شهید رجایی یکی از شاهرگ‌های ترانزیتی کشور است که بندر شهید رجایی را به‌صورت مستقیم از قسمت شمالی شهرک حمل‌ونقل به بزرگراه بندر عباس–سیرجان متصل می‌کند. این بزرگراه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی کشور نقش مهمی در توسعه بندر شهید رجایی دارد.

    همچنین آزادراه بندر عباس-بندر شهید رجایی که بیشتر تردد آن مربوط به وسایل نقلیه پلاک عمومی و ترانزیتی است، حدود 30 کیلومتر مسافت دارد.

    بنا بر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، به‌طور متوسط روزانه حدود 10 هزار کامیون برای جابه‌جایی کالا به بندر شهید رجایی رفت و آمد می‌کنند. با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض این آزادراه، دیگر مشکلات ترافیکی مانع از تردد خودرو‌های سنگین نخواهد بود.
    قطعه آزادراهی تازه احداث‌شده تبریز- ارومیه

    آزادراه تبریز-ارومیه به طول 131 کیلومتر در حال احداث است. قطعه چهارم این آزادراه به طول 31 کیلومتر در محدوده بخش ایلخچی در شهرستان اسکو، حدفاصل سه‌راهی سرای تا سه‌راهی خاصبان را دربر می‌گیرد.

    پرداخت عوارض در این قطعه آزادراهی تازه احداث‌شده نیز قرار است به‌زودی به‌صورت الکترونیکی انجام شود.
    آزادراه قزوین–رشت، گره ترافیکی مسافران شمال

    آزادراه قزوین–رشت یکی از طولانی‌ترین و پرتردد‌ترین آزادراه‌های شمال کشور است که در بیشتر روز‌های تعطیل و روز‌های پایانی هفته، با مشکلات ترافیکی روبه‌رو است.

    با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در این آزادراه، مشکل ترافیک در محدوده عوارضی‌ها برطرف خواهد شد و تردد کننده‌ها از این مسیر، می‌توانند بدون توقف به مقصد برسند.

    پیش از اجرای فراگیر این طرح، از اواخر اسفند سال گذشته دریافت عوارض در تمام خطوط عبوری در چهار آزادراه تهران–ساوه، تهران–قم، کرج – قزوین و قزوین-زنجان توسط شرکت سپندار به‌صورت الکترونیکی انجام شده است.

    در این فاز از اجرای طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، سه آزادراه قزوین-رشت، بندر عباس-بندر شهید رجایی و قطعه چهارم آزادراه تبریز-ارومیه نیز با باجه‌های سنتی اخذ عوارض خداحافظی می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو