فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت در حاشیه جلسه دولت؛

وظیفه ما حل مشکلات خودروسازان است

عصر خودرو- وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: اگر خودروسازان در تحویل خودروهای مشتریان قصوری داشته باشند، حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

وظیفه ما حل مشکلات خودروسازان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره مشکلات کارخانه صنعت خودرو آذربایجان اظهار کرد: تعدادی از خودروسازان که قطعات آن‌ها وابسته به واردات بود با مشکلات مواجه شده‌اند که این شرکت هم جزو همین خودروسازان است. دوستان ما و سازمان حمایت از مصرف‌کننده پیگیر حل مشکلات این خودروسازان هستند. برنامه ما هم این است که خودروسازانی که قطعات آن‌ها وابسته به خارج از کشور است در اولویت قرار بگیرند تا قطعات وارد شده و خودروها تولید و تحویل مشتری شوند.

    وی ادامه داد: سرجمع خودروهایی که تحویل داده نشده بالای 100 هزار خودرو است و صنعت خودرو آذربایجان حدود چهار یا پنج هزار خودرو ثبت نام کرده که تحویل نداده است. البته بخشی از این خودروها تحویل داده شده است و ال‌سی هم باز شده و ارز هم به طرف خارجی داده شده است اما به علت تحریم‌ها، قطعات وارد نشده است.

    رحمانی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده به جد پیگیر حل مشکلات همه خودروسازان است، تأکید کرد:‌البته اگر قصوری هم انجام شده باشد حتما برخورد می‌شود. سازمان حمایت از مصرف‌کننده در حال پیگیری مشکلات این تولیدکننده‌ها هستند.

    وی با بیان اینکه صنعت خودرو آذربایجان تعطیل نیست اما نزدیک به تعطیلی است و تولیدی نمی‌دهد، گفت: وظیفه ما پیگیری برای حل مشکلات خودروسازان است.

    رحمانی همچنین با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته عرضه خودرو افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: همین عامل می‌تواند یک دلیلی برای کاهش قیمت خودروها باشد. به هر حال بخشی از قطعات وارد شده و در آینده هم شرایط بهتر می‌شود.

    وزیر صنعت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های وزارت صمت برای پرهیز از خام فروشی گفت: ما در گذشته 23 میلیون تن سنگ آهن خام فروشی می‌کردیم که این رقم در حال حاضر به هشت میلیون تن رسیده و این یعنی کاهش خام فروشی و ورود سنگ آهن به صنایع داخلی کشور . سیاست اصولی ما جلوگیری از خام فروشی است.
    وزیر صنعت همچنین درباره تحویل خودروهای موجود در پا کینگ خودروسازان گفت: در ماه های گذشته خودروهای کف پارکینگ ها زیاد بود چون در قطعات این خودروها نواقصی بود اما با پیگیری های انجام شده، تعداد قابل توجهی از این خودروها تکمیل و روانه بازار شد. در حال حاضر تولید خودرو کامل انجام می شود و تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ها کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو