فونیکسریمکسبهتام

عدم اجرای مصوبه دولت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

عصر خودرو- مدیریت امور معاینه فنی خودروهای کشور گفت:، در صورت عدم اجرای مصوبه دولت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره معاینه فنی خودروهای سنگین تا پایان شهریور،از ارتباط مراکز معاینه فنی با سامانه سیمفا جلوگیری می شود.

عدم اجرای مصوبه دولت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ب نقل از فارس، سعید قیصر، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین اظهار داشت: لازم است مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز همانند مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در ثبت اطلاعات به صورت آنلاین و برخط عمل نمایند که این مهم صورت نمی‌گیرد و این اقدام آنها خلاف بند "ز" آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوبه مورخ 14 دی 93 هیات دولت و ماده 15 آیین‌نامه ماده 2 قانون هوای پاک مورخ 30 مهر 97 است.

    وی خاطر نشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اطلاعات فرایند ثبت نتایج تست خودروها را به صورت آفلاین  و بعد از گذشت زمان به سامانه سیمفا ارسال می‌نمایند در حالی که باید به صورت برخط به سامانه سیمفا متصل باشند و ثبت اطلاعات به صورت آنلاین صورت پذیرد.

    قیصر تاکید کرد: چنان‌چه این اتفاق تا پایان شهریور صورت نگیرد و همچنان مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به صورت آفلاین اقدام به ثبت اطلاعات کند، اجازه ارسال اطلاعات خودروها را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت آفلاین به سامانه سیمفا نخواهیم داد، چرا که بانک اطلاعاتی سامانه سیمفا را آلوده می کنند.

    مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تصریح کرد، به نظر می‌رسد ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و یا حتی وزیر راه و شهرسازی از این اقدام غیرقانونی بی‌اطلاع ‌باشند.

    قیصر خاطر نشان کرد:  این مساله را بارها و بارها به مسئولین ذیربط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع رسانی کرده ایم.

    مدیرعامل اتحادیه در پایان اظهار داشت، مقاومت در برابر اجرای قانون توسط برخی افراد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جای بسی تاسف و تامل دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو