فونیکسریمکسبهتام

افزایش موقتی آلاینده ازن در هوای تهران

عصر خودرو- بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی در برخی ساعات بعدازظهرامروز (۱۶ شهریورماه) افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود.

افزایش موقتی آلاینده ازن در هوای تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات امروز ( 16 شهریور) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه فراهم می‌شود.

    به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی در برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات 14 الی 18 افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که با توجه به رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در برخی ساعات این شرایط موقتی خواهد بود. با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه و همزمان با افزایش حجم ترافیک در بعضی اوقات، انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق پایتخت افزوده شود که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی نقاط پرتردد به همراه خواهد داشت.

    این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (17 شهریور) کم و بیش ادامه دارد و همراه با ازدیاد تردد خودروها در صبح روز یکشنبه، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات مشاهده خواهد شد. با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در بعضی اوقات به دنبال خواهد داشت.

    از این رو با توجه به افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات امروز (17 شهریور) انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به‌طور موقتی در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

    بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی 24  ساعت گذشته 70 و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون 76 و هوا در شرایط سالم است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو