فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات

عصر خودرو - برند اینفینیتی در بازارهای جهانی و مخصوصا بازار آمریکای شمالی جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برند‌ها محسوب می‌شود.

بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰
  • بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
  • بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
  • بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برند اینفینیتی در بازار خودرو ایران مانند تویوتا، نیسان، بنز و ب.ام.و شناخته شده نیست. اما جالب است بدانید در بازارهای جهانی و مخصوصا بازار آمریکای شمالی جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برند‌ها محسوب می‌شود. اینفینیتی، شرکت خودروساز ژاپنی است، که به ‌عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت نیسان، از سال 1989 وظیفه تولید خودروهای لوکس را بر عهده دارد.
پیشرفته ترین سیستم‌های ایمنی و راداری در کنار ظرافت طراحی ژاپنی

بر خلاف سایر محصولات نیسان که معمولا در دسته خودرو‌های معمولی و اسپرت قرار می‌گیرند، محصولات اینفینیتی برای رقابت با خودرو‌های لوکس ب.ام.و، لکسوس و حتی بنز، در سطح کیفی و امکانات بالاتری تولید می‌شوند. هدف دیگر از تاسیس شرکت اینفینیتی توسط نیسان، عقب نماندن از هموطنان ژاپنی اش مانند تویوتا و هوندا بود که به ترتیب با معرفی برند لکسوس و اکیورا در بخش خودروهای لوکس وارد شده بودند.  در این مطلب اینفینیتی Q70  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی
کیو 70 بزرگترین، لوکس ترین و گران ترین سدان اینفینتی محسوب می شود که در مدل پایه با قیمت 50 هزار دلار (حدود 200 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. ظاهر خودرو از طراحی عضلانی و مدرنی بهره می‌برد. جلو پنجره بزرگ که در کنار آن چراغ‌هایی کشیده شده به طرفین، خودنمایی می‌کنند. اما در نمای پشت چیز جدیدی مشاهده نمی‌شود. چراغ‌هایی که بی شباهت با برخی مدل‌های لکسوس و ب.ام.و نیستند و سپر باد کرده، یاد آور طرح‌های از مد افتاده حدود 5 سال پیش است. گویا این شرکت ژاپنی در طراحی نمای بیرونی دچار دوگانگی بین ظرافت طرح‌های شرقی و چهره عضلانی خودروهای آمریکایی شده است.

نمای داخلی
در داخل خودرو همه چیز با نظم و ترتیب خاصی سر جای خودشان  قرار گرفته اند و دکمه‌ها و ابزارک‌ها در دسترس راننده هستند. استفاده از چوب براق خاکستری ژاپنی در بخش‌هایی از کنسول، ساعت آنالوگ، چرم تیره و قطعات کرومی، جلوه لوکسی به نمای داخلی کابین بخشیده است. به لطف 290 سانتی‌متر فاصله بین محور چرخ‌های جلو و عقب، فضای داخلی کابین بسیار جادار است. سیستم صوتی BOSE (برند تولید کننده سیستم‌های صوتی باکیفیت) با 10 بلند گو، تهویه مطبوع دو گانه، صندلی‌های راحت و مانیتور 7 اینچی لمسی همراه با سیستم “اینفینیتی کانکشن” (ارتباط کامل گوشی همراه با خودرو و اتصال به اینترنت) راحتی راننده و سرنشینان را تضمین می‌کند.

مشخصات فنی
سه مدل قوای محرکه برای Q70 در نظر گرفته شده است. موتور شش سیلندر 7/3 لیتر با حداکثر توان 330 اسب بخار، موتور هشت سیلندر 6/5 لیتر با 420 اسب بخار توان و مدل هیبرید با موتور شش سیلندر 5/3 لیتری با توان 350 اسب بخار که همراه با موتور الکتریکی 67 اسب بخار مجموعا 400 اسب بخار توان تولید می‌کند. توان موتور‌ها به طور استاندارد توسط جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما به غیر از مدل هیبرید می‌توان با پرداخت 1000 دلار، سیستم AWD (انتقال قدرت به چهار چرخ) را در اختیار گرفت. بهترین بازدهی مربوط به مدل هیبرید است که در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین می‌سوزاند و بالاترین مصرف سوخت نیز از آن مدل هشت سیلندر است که نزدیک 15 لیتر در 100 کیلومتر در رانندگی شهری بنزین مصرف می‌کند. از نظر کیفیت و نرمی‌حرکت Q70 برای اکثر مصرف کنندگان رضایت بخش است اما گزارش تست‌های انجام شده حاکی از فرمان پذیری ضعیف و شتاب کمتر آن ( صفر تا 100 کیلومتر 6/5 ثانیه) نسبت به رقبای اروپایی‌اش (بنز Eکلاس، جگوار XF و ب.ام.و سری 5) است.

ایمنی
وجه تمایز و برتری Q70 در کلاس سدان‌های نیمه لوکس، استفاده از ایربگ‌های پیشرفته جلو، جانبی، پرده ای، ایربگ جانبی سرنشینان عقب و سیستم محافظت از سر در واژگونی است. همچنین تکنولوژی راداری بکار رفته در این خودرو از نوع رادار لایه ای با سیستم پیش بینی تصادف است. بدین معنی که Q70 می‌تواند تا دو اتومبیل جلوتر را نیز در جاده تحت نظر گرفته و در صورتی که آن خودرو ترمز بگیرد یا سرعتش را کاهش دهد ضمن هشدار به راننده، سیستم آماده ترمز گیری خودکار می‌شود.

قابلیت دیگر رادار حرکت دنده عقب است که اگر کوچکترین جسم متحرکی (حیوان خانگی یا کودک) در پشت خودرو شناسایی شود ضمن هشدار به راننده، آماده ترمز گیری می‌شود. تکنولوژی ترمز اضطراری چند مرحله ای نیز در مواقع خطر با تشخیص و محاسبه درصد احتمال تصادف شدت ترمزگیری را افزایش می‌دهد.

از دیگر سیستم‌های ایمنی نیز می‌توان به ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کنترل لغزش، سیستم پارک خودکار، سیستم هشدار عبور از خطوط جاده، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم تولید صدای خودرو برای عابرین پیاده VSP (در مدل هیبرید به دلیل صدای کم خودرو و آگاه سازی عابرین پیاده از خودروی عبوری صدای مصنوعی تولید می‌شود) اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو