فونیکسریمکسبهتام

شگفتی‌سازی تسلا ۳ در تست ایمنی IIHS

عصر خودرو- به تازگی خودروی تسلا مدل ۳ در آزمایش ایمنی سازمان بیمه ایمنی بزرگراه شرکت کرده و توانسته است نمره‌ی کاملا مثبتی را به دلیل حفظ مسایل ایمنی از کارشناسان این سازمان دریافت کند.

شگفتی‌سازی تسلا ۳ در تست ایمنی IIHS
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بلومبرگ، سازمان بیمه ایمنی بزرگراه که به صورت مخفف با نام IIHS شناخته می‌شود یک سازمان غیر انتفاعی آمریکایی به شمار می‌رود که بر کیفیت تجهیزات ایمنی خودروهای حاضر در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا نظارت دارد. این سازمان حدود 70 سال قبل توسط شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بیمه‌ی خودرو تاسیس شد و هم‌اکنون سازمان معتبری برای تعیین میزان کیفیت خودروها از نظر برخورداری از امنیت محسوب می‌شود. به گونه‌ای که نمرات و امتیازات اهدا شده توسط این سازمان به خودروهای بررسی شده از اعتبار فراوانی برخوردار است.

    پیش‌تر خودروی مدل S شرکت تسلا در سال 2017 در آزمایش ایمنی سازمان IIHS شرکت کرده بود اما نتوانست نمرات چندان خیره کننده‌ای را به لحاظ حفظ ریزه‌کاری‌های ایمنی کسب کند. با این حال دیگر خودروی الکتریکی شرکت تسلا یعنی مدل X تا کنون در تست ایمنی خودرو که توسط سازمان بیمه ایمنی بزرگراه گرفته می‌شود حضور نیافته است.

    حال خودروی تسلا مدل 3 عملکرد نه چندان درخشان سایر اعضای هم‌خانواده در تست ایمنی خودرو IIHS را جبران نموده و موفق به دریافت امتیاز کاملا مثبت از سوی این سازمان و همچنین اخذ نشان ویژه‌ی ایمنی شده است. افتخاری که تاکنون خودروهای الکتریکی چندان در کسب آن موفق نبوده‌اند. در واقع تا پیش از خودروی تسلا مدل 3 تنها خودروی الکتریکی شرکت آئودی یعنی خودروی E-Torn موفق به دریافت نشان مشابه در تست ایمنی خودرو IIHS به عنوان یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری شده بود.

    آزمایش ایمنی سازمان بیمه امنیت بزرگراه در مورد خودروهای سواری از چند بخش مجزا تشکیل شده است که خودروهای تست شده باید در تمام آن‌ها امتیاز قابل قبولی کسب کنند. در مجموع خودروی تسلا مدل 3 موفق به دریافت امتیاز خوب در تمام بخش‌های این آزمایش شد. عملکردی که در نوع خود کاملا عالی است.

    یکی از معدود ایرادهای ایمنی وارد شده به خودروی تسلا مدل 3 در تست ایمنی خودرو IIHS آسیب‌پذیری محسوس پای چپ راننده در اثر برخوردهایی است که از سمت کنار صورت می‌گیرد. در واقع بنابر تشخیص کارشناسان سازمان بیمه ایمنی بزرگراه قسمت پایینی پای چپ راننده در صورت بروز تصادف‌ از سمت کنار احتمال مصدومیت محسوسی دارد. مشکلی که در تمام نسخه‌های موجود از خودروی تسلا مدل 3 به چشم می‌خورد.

    علاوه بر آن در آزمایش ایمنی مذکور کیفیت چراغ‌های جلوی این خودرو تنها پذیرفتنی توصیف شد و لقب خوب یا خیلی خوب یا عالی به آن‌ها تعلق نگرفت. البته این مسئله تنها به آن دسته از نسخه‌های  خودروی مدل 3 شرکت تسلا مربوط می‌شود که پیش از ماه خرداد سال 2018 میلادی تولید شده‌اند. در واقع این موضوع در نسخه‌های تولید شده پس از تاریخ یاد شده مشاهده نمی‌شود.

    بی‌شک یکی از مواردی که در موفقیت خودروی مدل 3 تسلا در تست ایمنی یاد شده کاملا موثر بود بهره‌مندی این خودرو از سیستم ترمز خودکار اضطراری است. سیستمی که در تمام آزمایش‌های ایمنی انجام شده از این خودرو توانسته است عملکرد کاملا مثبتی را از خود به نمایش بگذارد.

    بنابر تایید سازمان بیمه ایمنی بزرگراه سیستم ترمز خودکار اضطراری خودروی تسلا مدل 3 هم در سرعت 20 کیلومتر در ساعت و هم در سرعت 40 کیلومتر در ساعت بسیار مناسب عمل می‌کند و مانع از ایجاد هر گونه برخوردی می‌شود.

    سوای سازمان غیر انتفاعی یاد شده که با اهدای امتیاز بالا و نشان ویژه‌ی خود به خودروی تسلا از کیفیت ایمنی آن ابراز رضایت کرد، شرکت تسلا نیز از عملکرد خودروی خود در این آزمون کاملا راضی به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که به تحسین بخش‌هایی نظیر سقف تمام شیشه‌ای و صندلی‌های این خودرو پرداخته است. از دید مهندسان شرکت تسلا بخش‌های یاد شده از خودروی مدل 3 در تست ایمنی اخیر عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو