فونیکسریمکسبهتام

نقشه و مسیریاب بومی برای حمل‌و‌نقل عمومی در آستانه آغاز سال‌ تحصیلی ارائه شد

عصر خودرو- در حالی که تاکنون سرویس‌های نقشه خارجی مانند گوگل مپس فقط امکان مسیریابی را برای خودروهای شخصی فراهم کرده‌اند، نقشه‌ و مسیریاب ایرانی در آستانه آغاز سال‌ تحصیلی حمل‌ونقل عمومی را هم تحت پوشش قرار داده است.

نقشه و مسیریاب بومی برای حمل‌و‌نقل عمومی در آستانه آغاز سال‌ تحصیلی ارائه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در نقشه ایرانی بلد، امکان مشاهده اطلاعات و عکس از نقاط پرمراجعه روی نقشه ممکن شده است، این اطلاعات با خودروهای تصویربرداری جمع آوری می‌‌شود و داده های محلی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای مغازه ها با هوش مصنوعی از تصاویر استخراج می‌شوند.

    همچنین در این اپلیکیشن بومی امکان مشارکت افراد در اطلاع رسانی مکان‌ها و استفاده از نقشه آفلاین در صورت عدم پوشش اینترنت هم فراهم است.

    اضافه کردن مناطق پرخطر در شرایط بحران از جمله امکانات این اپلیکیشن بومی است که عملیاتی هم شده است؛ در فروردین امسال با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، مناطق پرخطر تهران از نظر سیل روی نقشه اضافه و به مردم اطلاع‌رسانی شد.

    امکان استفاده از دستیار صوتی برای مسیریابی صوتی روی این اپلیکیشن بومی فراهم است و زبان‌های ترکی، عربی و کردی هم به زودی ارایه می‌‌شود.

    حسام میرآرمندهی موسس نقشه، نقاط پرمراجعه در این مسیرباب چهار برابر گوگل‌مپس در ایران است و بیش از 150 میلیون مسیر مختلف را پیشنهاد می دهد.

    به گفته وی، تهران دارای 7 مترو، 547 خط اتوبوس و 1288 خط تاکسی است که این نقشه و مسیریاب بومی مسیریابی حمل و نقل عمومی را به صورت مرحله به مرحله و به صورت ترکیبی از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس فراهم می‌کند و برای بازگشایی مدارس در مهرماه به کمک کاهش معضل ترافیک بیاید؛ به زودی دیکر وسایل حمل و نقل جدیدی مانند تاکسی‌های گردشی یا دوچرخه‌های اشتراکی هم به این نرم‌افزار اضافه می‌شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم