فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد

کاهش ترافیک صبح اول مهر ماه

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش سرعت متوسط خودروها و کاهش ترافیک در اوج پیک صبحگاهی اول مهر خبر داد.

کاهش ترافیک صبح اول مهر ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱:۰۰
     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در جلسه ستاد مهر که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرو رصد وضعیت ترافیک اول مهر تشکیل شد با بیان اینکه به‌صورت سنتی با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشت فعالیت‌های شهر بعد از یک فصل تعطیلی ترافیک بالغ بر 30 درصد افزایش می‌یابد که باید آن را مدیریت کنیم تا شهر زیست پذیرتر باشد، گفت: بر همین اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک در زیرمجموعه خود در حوزه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده است. مرکز کنترل ترافیک نیز ضمن رصد و پایش ترافیک به انجام مطالعات پیشنهادی برای سال‌های آینده اقدام می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه توانستیم با بازگشت به سرویس و تعمیر واگن‌های مترو ، ظرفیت ناوگان را افزایش دهیم در پاسخ به سوال شهردار در مورد روشن بودن تمامی پله برقی و آسانسورهای ایستگاه‌های مترو اظهارکرد: بر اساس پروتکلی که داریم همه ایستگاه‌های جدید باید با پله برقی فعال، افتتاح شوند اما ایستگاه‌های قدیمی به خصوص در خط 1 بعضا پله برقی و آسانسور ندارند و واقعا نمی‌شود برای آنها کاری کرد چراکه محدودیت فضا اجازه نصب آسانسور یا پله برقی را نمی‌دهد.

    پورسیدآقایی افزود: در گذشته میزان توقف اتوبوس‌های دو کابین در پارکینگ حدود 20 درصد بود اما حالا توانستیم این عدد را به زیر 9 درصد برسانیم همچنین اتوبوس‌های تک کابین را به عنوان سرویس مدرسه در مسیرهایی که مدرسه وجود دارد، مستقر کردیم تا در نوبت صبح و عصر و در زمان تعطیلی مدارس فقط دانش آموزان را جابجا کنند.

    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ترافیکی تهران عدم ساماندهی سرویس مدارس در هفته‌های اول است چراکه والدین مجبور هستند فرزندانشان را به مدرسه برسانند گفت: در هفته جاری پل غیر همسطح چمران به سمت رشیدالدین فضل الله در منطقه 1 افتتاح شد که خوشبختانه تاثیر زیادی بر کاهش بار ترافیکی این منطقه داشته است.

    پورسیدآقایی همچنین از کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خبر داد و اظهارکرد: کل چراغ‌های سطح شهر به‌صورت هوشمند و تحت یک برنامه فعالیت می‌کنند اما متاسفانه بعضا پلیس راهور به علت مسیر ویژه تشریفات و یا پس زدن ترافیک معبر جلویی، چراغ‌ها را به صورت دستی کنترل می‌کند که این مسئله کل سیستم هوشمند را برای مدتی مختل می‌کند.

    وی با ارائه آمارهای مختلف گفت: خوشبختانه وضعیت ترافیک نسبت به سال گذشته بهتر است به گونه‌ای که بر اساس آمارهای موجود و در ساعت فعلی (7 و 15 دقیقه) وضعیت ترافیک معابر نسبت به سال گذشته بهتر است و شاهد هستیم که 6 درصد جریان آزاد تردد در معابر اضافه شده است.

    پورسیدآقایی افزود: ما سال گذشته وضعیت خوبی در ساعت پیک صبحگاهی در اول مهر داشتیم و ایده‌آلمان این بود که امسال نیز مانند سال گذشته باشد اما بر اساس آمارهای آنلاین وضعیت ترافیکی‌مان در اوج پیک صبح (7 تا 7 و 30دقیقه) بهتر از سال گذشته است.

    وی در پایان گفت: در ساعت پیک امسال نسبت به سال گذشته سرعت متوسط حرکت خودروها افزایش داشته و در نتیجه می‌توانیم بگوییم که ترافیک کاهش یافته است.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو