فونیکسریمکسبهتام

شروع مهر با چاشنی ترافیک

عصر خودرو- مدارس تهران امروز بازگشایی شد. مسؤولان شهری پیش بینی می کردند ترافیک ۴۰ درصد افزایش یابد.همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا معتقد است که ۳۰ درصد سفرهای درون شهری آموزشی است.

شروع مهر با چاشنی ترافیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  مدارس تهران امروز بازگشایی شد. مسؤولان شهری هر ساله معتقدند که ترافیک با آغاز مهر و شروع سال تحصیلی در تهران افزایش چشمگیری می‌یابد. امسال حجم خودروها افزایش یافته بود اما در معابر قفل شدگی ترافیک نداشتیم.

    سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ معتقد است با تدابیر صورت گرفته ترافیک کنترل می‌شود.

    یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در پایتخت به مدرسه می‌روند

    وی با بیان اینکه امسال نزدیک به یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در پایتخت به مدرسه می‌روند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک افزایش یابد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ایمنی دانش‌آموزان گفت:‌امیدواریم در سال تحصیلی جدید همه ایمن باشند و حادثه‌ای رخ ندهد.

    با وجود اینکه پلیس پیش‌بینی می‌کرد ترافیک تهران 25 درصد تا 30 درصد افزایش یابد اما مسؤولان شهری معتقدند ترافیک 40 درصد افزایش می‌یابد.برخی مدیران شهری معتقدند که ترافیک تهران با رفتار صحیح رانندگان درست می شود.

    کاهش سرفاصله قطارها در مترو ، کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس های تندرو، ممنوعیت تردد کامیون ها و تعطیلی برخی پروژه از جمله اقدامات شهرداری تهران برای کاهش ترافیک روزهای ابتدایی مهر است.

    پورسیدآقایی: سرفاصله قطارها را کاهش دادیم

    محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: مهمترین تغییرات نسبت به سال قبل کاهش سرفاصله قطارها به 3 و نیم دقیقه که موجب افزایش 15 درصدی در خطوط یک، دو و چهار می‌شود.

    وی به راه اندازی خط 7 مترو اشاره کرد و گفت: همچنین راه اندازی بخشی از خط 6 اضافه شدن ایستگاه امام حسین برای هفته آینده در خط 6 که مشترک با خط 2 است از اقدامات صورت گرفته است.

    به گفته پورسیدآقایی اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا برای کاهش میل به استفاده از خودروی شخصی است و همچنین سرویس مدارس را هم امسال ساماندهی کردیم.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که امسال چقدر نسبت به سال قبل کاهش ترافیک خواهیم داشت، گفت: در سال گذشته ترافیک در دو هفته اول مهر بسیار خوب و روان بود اگر امسال هم مشابه پارسال باشد خیلی خوب است.

    پورسیدآقایی به حذف طرح زوج و فرد و تاثیر آن بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در سه ماه تابستان تاثیر این طرح بسیار خوب بوده و باید در پایان ماه ارزیابی جدید داشته باشیم اگر مشابه ماه‌های قبل باشد ترافیک کمتر خواهد شد.

    وی در خصوص شناور شدن ساعات اداری گفت: تا ساعت 9 صبح برخی ادارات ساعات کاری شناور دارند.

    بسیاری از والدین دوست دارند در روزهای ابتدایی مهر خودشان دانش آموزان را به مدرسه ببرند و برای اینکه نمی‌توانند جای پارک پیدا کنند دوبله پارک کرده و سر تقاطع‌ها می‌ایستند و همین توقف‌ها ترافیک مهر را افزایش می‌دهد.

    مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: من خودم امروز از معابر عبور می‌کردم بسیاری از خانواده‌ها می‌خواهند روز اول مهر خودشان فرزندانشان را به مدرسه ببرند و همین امر باعث افزایش ترافیک می‌شود و قطعا ترافیک نسبت به روزهای گذشته بیشتر خواهد بود. البته پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو الی سه روز آینده ترافیک کمتر خواهد شد.

    وی ادامه داد: شهرداری برای کنترل ترافیک مهر برنامه ریزی کرده است و البته با شناور شدن ساعات کاری برخی ادارات بار ترافیکی توزیع می‌شود.

    قفل شدگی معابر در روز اول مهر نداشتیم

    به گفته عضو شورای شهر تهران، امسال نسبت به سال گذشته قفل شدگی معابر در روز اول مهر نداشتیم. اما به هر حال امروز به دلیل حجم بالای تردد خودروها ترافیک بیشتر می‌شود.

    وی به ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد وگفت: امسال والدین از طریق سامانه سپند می‌توانند تمام اطلاعات سرویس مدارس را دریافت کنند و همچنین می‌توانند دانش آموزان را در طول مدرسه رصد کنند و به این ترتیب اطمینان والدین بیشتر می‌شود.

    فراهانی همچنین تاکید کرد بر اساس مصوبه شورا سرویس مدارس استثنایی رایگان است.

    30 درصد سفرهای پایتخت آموزشی است

    30 درصد سفرهای شهری در پایتخت سفرهای آموزشی است و افزایش ترافیک امری عادی است و  البته امروز در برخی از بزرگراه‌ها ترافیک سنگین وجود داشت.

    محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت:امروز صبح ترافیک در اکثر معابر روان بود البته در برخی از بزرگراه‌ها ترافیک وجود داشته و پیک صبحگاهی همانند روزهای قبل داشتیم.

    ترافیک نسبت به سال گذشته بیشتر نشده است

    وی به ترافیک در بزرگراه همت و برخی بزرگراه‌های کلیدی اشاره کرد و گفت: اما ترافیک نسبت به سال قبل بیشتر نشده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه هر ساله 600 الی 700 خودرو شماره گذاری می‌شود، گفت: قطعا تعداد خودروها بیشتر شده اما ترافیک بیشتر نشده بود.

    وی به شناور شدن ساعات کاری اشاره کرد و گفت:‌همچنین حضور پلیس در شهر در نظم دادن حرکت خودروها موثر بوده است.

    علیخانی به اقداماتی که شهرداری برای شروع سال تحصیلی انجام داده بود اشاره کرد و گفت: در 2 هفته اول تردد کامیون‌ها و وانت بارها  که برای توزیع کالاها در سطح شهر تردد می کردند در صبح ممنوع شده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بالاخره با آغاز سال تحصیلی ترافیک ایجاد می‌شود گفت:‌اما مدیریت شهری برنامه ریزی‌هایی  در این باره انجام داده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترافیک 40 درصد افزایش یافته است، گفت: 30 درصد سفرهای شهر تهران آموزشی است. به تعداد سفرها افزوده شده است.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شاید حجم تردد خودروها در ابتدای صبح بیشتر باشد اما شهرداری از قبل حتی کارهای عمرانی در برخی معابر که باعث کندی حرکت می‌شد را تعطیل کرده است و این اقدامات در مدیریت ترافیک تاثیر داشته است.

    مدارس فقط با سرویس‌های مجوز داد باید قرارداد ببندند

    علیخانی در خصوص ساماندهی سرویس مدارس گفت:‌معمولا تا سرویس مدارس جا بیفتد یک هفته زمان می‌برد و البته برخی والدین در روزهای اول مهر می‌خواهند خودشان فرزندانشان را ببرند و البته هنوز قرارداد سرویس مدارس بسته نشده است.

    وی به مصوبه ساماندهی سرویس مدارس در شورای شهر اشاره کرد و گفت:‌اقدامات خوبی انجام شد و برای اولین بار سرویس مدارس باید در سامانه ثبت نام کنند و بارکدی روی سرویس آنها نصب می‌شود و والدین با اسکن بارکد می‌توانند ببینند صلاحیت راننده سرویس چطور است.

    عضو شورای شهر تهران گفت:مدارس فقط با سرویس‌های مجوز داد باید قرارداد ببندند والبته گشت‌های مشترک پلیس و تاکسیرانی هم وجود دارد و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد می شود.

    ثبت 12 هزار خوردو در سامانه سرویس مدارس

    به گفته وی تا چند روز پیش 12 هزار خودرو در سامانه سرویس مدارس ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌شود به 20 تا 25 هزار خودرو برسد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد:‌چون سال اول است اینکار انجام شده احتمالا آمار درستی از سرویس مدارس به دست می‌آید.

    سرویس مدارس استثنایی رایگان است

    وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورا 22 میلیارد تومان برای سرویس مدارس استثنایی در نظر گرفته‌ایم.

    علیخانی با اشاره به اینکه 59 مدرسه استثنایی در تهران وجود دارد، گفت: این بچه‌ها بعضا ویلچری، نابینا و دارای مشکلات خاصی هستند که سرویس مدارس آنها رایگان است.

    به گفته علیخانی حدود 5 هزار و 700 دانش آموز استثنایی است که از سرویس استفاده می‌کنند.

    وی همچنین به راه‌اندازی اتوبوس مدرسه در 22 منطقه تهران اشاره کرد وگفت: امسال قرار است این اتوبوس‌ها علائم سرویس مدرسه را نصب کرده  و بعد از سرویس می‌توانند علائم را برداشته و سرویس عادی  ارائه کنند.

    به گفته علیخانی با مصوبه شورای شهر روز اول مهر تمام دانش‌آموزان می‌توانند از مترو رایگان استفاه کنند و برای کل سال می‌توانند از تخفیف 50 درصدی استفاده کنند.

    در صورتی که برای تردد خودروها محدودیت ایجاد شود می تواند در کاهش ترافیک تاثیر گذار باشد.محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: با توجه به اینکه هر ساله در آغاز سال تحصیلی جدید با ترافیک روبرو هستیم برنامه ریزی های در این زمینه کرده ایم.

    وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: با توجه به اینکه این شهر محدودیت بیشتری را برای ورود خودروها در شهر در نظر گرفته است قاعدتا می‌تواند در کاهش بار ترافیک موثر باشد.

    بر اساس این گزارش، برای کنترل ترافیک مهر قرار بود ساعات کاری شناور شود و در سال گذشته ادارات می توانستند روزانه 2 ساعت مرخصی اول وقت به کارمندان بدهند تا آن‌هایی که در ترافیک مانده اند و دیرتر به سر کار می‌رسند، غیبت نداشته باشند. اما امسال برخلاف سال گذشته پیشنهاد شدکه ساعت کاری ادارات به مدت 2 ساعت شناور شود. به این معنی که هر کارمند به ازای هر دقیقه و ساعت تاخیر در ورود، موظف به حضور بعد از اتمام ساعت کاری رسمی باشد.

    مسوولان شهری از شهروندان خواستند برای کاهش ترافیک از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند ولی شهروندان در این روزها بیشتر از خودروی شخصی استفاده می کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط