فونیکسریمکسبهتام

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان مطرح شد؛

انعقاد تفاهمنامه ایران خودرو و سایپا با قطعه سازان بمی

عصر خودرو- جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی در شهرستان بم برگزار شد.

انعقاد تفاهمنامه ایران خودرو و سایپا با قطعه سازان بمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، "محمدجواد فدایی" استاندار کرمان عصر دیروز چهارم مهرماه در این جلسه با تشریح وضعیت مجموعه خودروسازی ارگ جدید بم گفت: در بازدید امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجموعه کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی مجموعه ارگ جدید بم، مقرر شد که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با قطعه سازان ارگ جدید بم برای تامین قطعاتشان قراردادهایی را منعقد کنند که این مهم باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

    وی با اشاره یکی دیگر از دستاوردهای سفر وزیر صمت به بم، عنوان کرد: مقرر شد که برای استفاده از تسهیلات تبصره ماده 18، سقفی قائل نشویم که این مهم باعث رفع مشکلات نقدینگی بسیاری از واحدهای تولیدی در استان کرمان خواهد شد.

    استاندار کرمان با بیان این مطلب که در جنگ اقتصادی هستیم و باید همانند دوران دفاع مقدس عمل و مقاومت کرده تا پیروز شویم، بیان کرد: قطعا وزیر صنعت، معدن و تجارت اجازه نخواهد داد که هیچ واحد تولیدی مجموعه ارگ جدید بم تعطیل شوند و شاهد رونق بیشتر تولید در استان خواهیم بود

    به گزارش ایسنا، "هادی شهسوارپور" فرماندار بم نیز در این جلسه با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات شهرستان‌های بم، گفت: به طوری جدی معتقدیم که اگر فرصت‌های شهرستان بم را به غنیمت نشکاریم، باید هزاران برابر انرژی و هزینه را برای رفع تهدیدات صرف کنیم.

    وی کشاورزی و صنعت خودروسازی را دو صنعت اصلی در شهرستان بم دانست و بیان کرد: 200 میلیون متر مکعب آب در سال فقط در 10 هزار هکتار مصرف می‌شود که نتیجه آن در این منطقه تولید بیش از 85 هزار تن خرمای است اما آب مصرفی بخش صنعت کمتر از یک درصد است این در حالی است که میزان گردش مالی این بخش، 18 هزار میلیارد تومان بوده است.

    فرماندار بم با بیان این مطلب که 4 شرکت خودروسازی مجموعه ارگ جدید بم تقریبا تعطیل (نیمه فعال) و فقط دو شرکت خودروسازی فعال هستند، (7 شرکت خودروسازی و 43 واحد تولیدی در بم وجود داشته که 6 مورد آن در گذشته فعال بود)، تصریح کرد: طبق تجربیات گذشته و امکانات موجود، تقریبا 350 هزار دستگاه در سال، شرکت‌های خودروسازی در بم می‌توانند تولید کنند و شایان ذکر است که بعد از برجام تولید خودرو در بم به 114 هزار دستگاه رشد کرد اما بعد از لغو برجام این میزان در سال 97 به 80 هزار دستگاه کاهش یافت.

    وی افزود: اگر به سمت افزایش استفاده از ظرفیت قطعه سازان این مجموعه برویم قطعا جوابگوی نیاز کشور خواهیم بود ضمن آنکه اگر فقط ظرفیت حال حاضر این شرکت ها نیز کامل فعال شود، 50 هزار فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد خواهد شد.

    شهسوارپور با تاکید بر اینکه سرمایه‌ها و زیربناها برای قطعه‌سازی در بم موجود است، در ادامه از تحریم‌ها و تاثیرات آنها بر تولید سخن به میان آورد اظهار کرد: امروز ما وضعیت بحرانی داریم و امیدواریم با عملکرد مناسب و جهادی و اتخاذ تصمیمات مناسب وضعیت اشتغال این شهرستان را به حالت اول بازگردانیم.

    وی با بیان اینکه در سال 97 حدود 3 هزار و 300 میلیارد تومان از حقوق گمرکی در شهرستان بم، پول به حساب خزانه دولت واریز شده است، عنوان کرد: 40 درصد مالیات برارزش افزوده استان توسط این مجموعه پرداخت شده است که نشان می دهد باید نگاه ویژه ای به این منطقه و این مجموعه خودروسازی داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو