فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد اعمال اصلاحات برای ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو

عصر خودرو- معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ایرادات طرح شده توسط شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و بررسی مجدد طرح توسط کمیسیون صنایع و معادن، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بنابر وظایف ذاتی خود برای مبارزه با آلودگی هوا، پیشنهاداتی به منظور اصلاح ماده ۹ مکرر طرح مذکور به ریاست کمیسیون صنایع و معادن ارائه کرده است.

پیشنهاد اعمال اصلاحات برای ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی افزود: ماده 9 مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو با موضوع اسقاط خودروهای فرسوده، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و پیشنهادات مطروحه به ریاست کمیسیون صنایع و معادن ارائه شد.
    وی تصریح کرد: پیشنهادات مطرح شده برای حل مشکل اسقاط خودروها و جلوگیری از انباشت بیش از پیش ناوگان فرسوده ارائه شده است.
    معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خودروهای فرسوده، علاوه بر مصرف سوخت بالا، آلایندگی بسیار بیشتری نسبت به خودروهای نو و غیرفرسوده دارند، اظهار داشت: این سازمان پیشنهاد کرده است علاوه بر تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو، واردکنندگان قطعات نیز در اسقاط وسایل نقلیه فرسوده مشارکت کنند.
    وی ادامه داد: در مواقع لزوم و به تشخیص دولت، ضریب معادل اسقاط در خصوص برخی از انواع وسایل نقلیه به تناسب میزان فرسودگی و مصرف سوخت افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط