فونیکسریمکسبهتام

آخرین تحولات مرز مهران؛

آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین در شهر ایلام

ایجاد قرارگاه فرهنگی

عصر خودرو- در حالی به اربعین حسینی نزدیک می شویم که علاوه بر تحولات و آماده سازی مرز مهران، دیگر شهرهای استان نیز در حال آماده کردن پروژه های خود برای اربعین هستند.

آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین در شهر ایلام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،   مرز مهران به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور این روزها حال و هوای حسینی دارد و برای اربعین آماده می شود، در این بین مسئولان استان ایلام در تلاش برای استقرار امکانات و حل مشکلات هستند.

    علاوه بر شهر مهران، دیگر شهرهای استان در حال آماده سازی پروژه ها و برنامه های خود در راستای خدمات رسانی به زوار هستند.

    تاکید بر ایجاد قرارگاه فرهنگی اربعین در استان

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  گفت: به منظور تبلیغ مسائل فرهنگی باید قرارگاه فرهنگی اربعین در استان ایجاد شود.

    حجت الاسلام  الله‌نور کریمی‌تبار در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: قرارگاه فرهنگی اربعین باید متشکل از همه نهادها و ادارات تاثیرگذار در اربعین باشد و بودجه آن توسط مسئولان ذیربط تامین شود.

    امام جمعه ایلام  با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران فراهم شود، گفت: حرکت اربعین مختص به کشور عراق و ایران نیست بلکه با حضور کشورهای مختلف به اجتماعی جهانی تبدیل شده است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید هر سال پربارتر برگزار شود.

    آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین در شهر ایلام

    پس از بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و شهردار ایلام از اراضی دولتی مجاور فرودگاه و تعیین سازو کار لازم، کار آماده سازی و ایجاد پارکینگ بزرگ اربعین شهر ایلام توسط شهرداری آغاز شد.

    این پارکینگ 130 هزارمترمربع(13هکتار) وسعت داشته و گنجایش 15 تا 20 هزار خودرو را دارد
    این پارکینگ 130 هزارمترمربع(13هکتار) وسعت داشته و گنجایش 15 تا 20 هزار خودرو را دارد.

    زائرین حسینی پس از مراجعه به این پارکینگ در بلوار فرودگاه(ورودی شهر) جهت کاهش بار ترافیکی مسیر ایلام به مهران، توسط اتوبوس های شهرداری ایلام به مهران منتقل خواهند شد.

    همچنین شهرداری آمادگی دارد تا در صورت نیاز از سایت مجموعه چقاسبز جهت پارکینگ اضطراری استفاده کند.

    زیرگذر ارغوان شهر ایلام روز جمعه 12 مهرماه زیر بار ترافیک می رود

    استاندار ایلام با بیان اینکه زیرگذر ارغوان شهر ایلام روز جمعه 12 مهرماه و 2 هفته مانده به اربعین حسینی زیر بار ترافیک می رود، گفت: با بهره برداری از این زیرگذر گره ترافیکی بزرگی در این استان رفع می‌شود.

    قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال تحولات خوبی در پروژه‌های زیرساختی اربعین از جمله آسفالت کنارگذر غربی، زیرگذر، احداث سکوها، سرویس‌های بهداشتی و تفکیک مسیر پایانه برکت از مسیر پل زائر به مهران صورت گرفته است.

    آمادگی پلیس برای حضور باشکوه زائران اربعین حسینی

    فرمانده انتظامی استان ایلام نیز گفت: نیروهای انقلابی و ولایتی انتظامی استان با همکاری ناجا تمهیدات لازم  را برای حضور باشکوه زائران اندیشیده است.

    امسال نیز  بیش از 70 درصد زائران از پایانه مرزی مهران تردد می کنند
    سردارنورعلی یاری  با اشاره به اینکه هر ساله شاهد حضور باشکوه زائران در همایش بزرگ  اربعین حسینی هستیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز  بیش از 70 درصد زائران از پایانه مرزی مهران تردد کنند.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت  حوزه انتظامی استان ایلام با تلاش شبانه‌روزی و همکاری خوب مردم قدم‌های ارزنده ای برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، حراست از مرزها و کاهش سرقت ها برداشته است.

    فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: استان ایلام یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است که این حاصل پشتیبانی ویژه مسئولان استانی و تلاش شبانه‌روزی پلیس و همکاری آحاد مردم با این نیروی خدمتگزار است.

    بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ها در ماموریت اربعین

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در تلاش هستیم در ماموریت اربعین از ظرفیت حداکثری صدا و سیما و رسانه ها استفاده کنیم.

    سرهنگ ابوالفضل کوهزادی با بیان اینکه رسانه ها و صدا و سیما می توانند با اطلاع رسانی سریع و به موقع اخبار و محدودیت های ترافیکی نقش موثری در روان سازی ترافیک و پیشگیری از سوانح رانندگی داشته باشند، اظهار داشت: به همین منظور پلیس راهور با همکاری صدا و سیمای مرکز استان به صورت مستمر اقدام به اطلاع رسانی اخبار ترافیکی در این ایام خواهد کرد.

    وی افزود: هرگونه تغییری در جریان ترافیک در ایام اربعین از قبیل ایجاد محدودیت های جدید، جابجایی مسیرهای تردد ، اخبار و حوداث ترافیکی و همچنین توصیه و هشدارهای پیشگیرانه ،بلافاصله از طریق رادیو ایلام ، رادیو اربعین و سایت های خبری به اطلاع زائران و عموم مردم خواهد رسید.

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه زائران بایستی حتما در طول مسیر ،اخبار ترافیکی را از طریق رسانه های گروهی رصد و پیگیری کنند، تصریح کرد: زائرانی که قصد خروج از مرز مهران  را دارند، به محض ورود به حوزه جغرافیای استان ایلام با تغییر فرکانس رادیو می توانند در جریان اخبار و محدودیت های ترافیکی قرار گیرند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: همچنان شاهد حضور حداکثری زائران در مرز مهران جهت خروج از کشور  هستیم  و برآورد ما ،افزایش تردد 30تا 40 درصدی زائران  اربعین حسینی نسبت به سال گذشته است.

    تعداد گارد گمرک در ایام اربعین افزایش می یابد

    احمد ذاکری معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران  نیز به همراه فرماندار مهران از پایانه مرزی بازدید کرد.

    بنا به درخواست اسد قاسمی فرماندار مهران به دلیل کمبود در تعداد  گارد گمرک در مرز مهران ،احمد ذاکری معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران قول مساعد داد که  تعداد گارد گمرک در ایام اربعین و بعد آن افزایش یابد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو