فونیکسریمکسبهتام

تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوای پایتخت

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تاثیر مثبت طرح کاهش بر آلودگی هوای پایتخت گفت: اجرای این طرح سبب شده است که غلظت‌ آلاینده گازی منوکسیدکربن در تهران کاهش پیدا کند.

تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش سردار سید کمال هادیانفر - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا - اظهار کرده بود که طرح ترافیک جدید (طرح کاهش) تاثیری بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک نداشته است و به همین دلیل از شهرداری تهران در خواست کردیم که این طرح را متوقف کند.

    در این‌باره حسین شهیدزاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران -  در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی‌ و مطالعاتی درباره تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوای شهر تهران انجام شده است یا خیر، اظهارکرد: بررسی تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوا نیازمند دوره زمانی طولانی مدت است اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی تابستان امسال تاثیر این طرح بر آلودگی هوای پایتخت را بررسی کرد.

    وی ادامه داد: به‌طور کلی دو دسته آلاینده گازی و ذرات معلق داریم. آلاینده‌های گازی شامل ناکس، ازن، کربن منوکسید و کربن‌دی اکسید و ذرات معلق نیز به دو دسته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون تقسیم‌بندی می‌شوند. بر اساس بررسی‌های انجام شده سهم ذرات معلق از حمل و نقل حدود 60 درصد و سهم آلاینده‌های گازی از حمل و نقل بیش از 80 درصد است و به همین دلیل برای بررسی تاثیر طرح کاهش بر آلودگی هوا، آلاینده گازی منوکسید کربن - که قسمت زیادی از آن هنگام حمل و نقل تولید می‌شود - را اندازه‌گیری کردیم.

    به گفته شهیدزاده میزان منوکسیدکربن در هوای پایتخت طی تابستان امسال نسبت به قبل از اجرای طرح ترافیک جدید کاهش پیدا کرده است.

    مدیر عامل شرکت کنترل  کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: اگر همکاران پلیس بر اساس آلودگی هوا طی روزهای ابتدایی مهر مبنی بر بی‌ تاثیر بودن اجرای طرح کاهش بر آلودگی هوای تهران اظهار نظر کرده‌اند باید به این نکته نیز توجه کرد که طی 31 شهریورماه باد شدیدی در تهران وزید و در پی آن گرد و خاک زیادی از خارج از شهر وارد تهران شد. وزش این باد همزمان با روزهای ابتدایی مهر سبب شد که کیفیت هوا در پایتخت کاهش پیدا کند.

    شهیدزاده در پایان با اشاره به اینکه درخواست می‌کنم روزهایی ابتدایی مهر امسال را با روزهای ابتدایی مهر سال گذشته - که کیفیت هوا بسیار مطلوب بود - مقایسه نکنیم، تاکید کرد: در مقایسه کیفیت هوا باید به عوامل دیگری از جمله شرایط آب و هوایی نیز توجه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو