فونیکسریمکسبهتام

ستاد اربعین:

تاکنون ۳۰ زائر ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی در عراق جان باخته‌اند

۵۰ نفر هم مصدوم شده‌اند

عصر خودرو- دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه با تراکم جمعیت در دو سوی مرزهای ایران و عراق مواجه هستیم،‌ گفت: تاکنون ۳۰ نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند و ۵۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

تاکنون ۳۰ زائر ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی در عراق جان باخته‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا ، احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین)  درباره آخرین وضعیت مرزهای چذابه، مهران، شلمچه و خسروی گفت: تردد در مرزهای چهارگانه به صورت عادی در حال انجام است، البته تراکم جمعیت در مرزها وجود دارد. در آن طرف مرز و در کشور عراق نیز با مشکلاتی مانند کمبود وسایل نقلیه و تراکم محورهای مواصلاتی و کندی حرکت روبرو هستیم.

    وی با بیان اینکه در هیچ یک از مرزها محدودیتی برای ورود مسافر وجود ندارد، ادامه داد: روز گذشته با مشکل کمبود آب در طرف عراقی مواجه بودیم. خوشبختانه ما در این طرف از جهت اسکان، تغذیه و آب با مشکلی مواجه نیستیم، اما در سمت عراق با کمبودهایی مواجه بودیم. ما نیز برای جبران این کمبودها مقداری آب بسته‌بندی شده و تانکر آب به عراق ارسال کردیم.

    دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره پیامک‌های ستاد اربعین مبنی به تاخیر انداختن سفر زائران به مرزها خاطرنشان کرد: به دلیل تراکم جمعیت در دو سوی مرزها ما از زائران درخواست کردیم تا سفر خود را به عراق به تعویق بیاندازند.

    محمدی‌فر درباره اخباری مبنی بر دریافت کرایه‌های سنگین از مرز تا شهرهای نجف و کربلا گفت: متاسفانه این اخبار صحت دارد البته کنترل‌هایی از سوی دولت عراق انجام می‌شود؛ در کشور خودمان نیز ممکن است همین وضعیت وجود داشته و افراد از این شرایط سوءاستفاده کنند در آن سوی مرزها نیز به همین صورت است. افرادی که خارج از ناوگان حمل و نقل عراق هستند، اقدام به دریافت کرایه‌های غیرمتعارف از زائران می‌کنند.

    وی ادامه داد: ما برای کاهش مشکل حمل و نقل در طرف عراق ناوگانی را به آنها اضافه کردیم و 1250 دستگاه قرار بود در طرف عراق کمک کنند که در حال حاضر بخشی از این ناوگان به عراق رفته است و اگر لازم باشد نیز این آمادگی وجود دارد که به این ظرفیت اضافه کنیم. روز گذشته هم اضافه شدن اتوبوس‌های ما به حمل و نقل عراق در آن سوی مرزها کمک کرد تا وضعیت مرز در عراق عادی شود.

    دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: دولت عراق مسائل راهپیمایی اربعین را یک مسئله عمومی و کاملا مردمی می‌دانند و نه دولتی. از همین‌رو در عراق عمدتا اگر خدماتی به زائران ارائه می‌شود بخش عمده آن توسط مردم عراق انجام می‌شود. البته در حوزه خدمات درمانی، دولت عراق تسهیلات و امکاناتی را فراهم کرده است.

    محمد‌ی‌فر درباره شناسایی زائران در تصادفات و حوادثی که در عراق اتفاق می‌افتد، گفت: با ثبت‌نام زائران در سامانه سماح توانسته‌ایم تا حدودی جمعیت را کنترل کنیم و اصراری که در ثبت‌نام زائران در سامانه وجود داشت به همین دلیل بود. همچنین پایگاه‌های هلال احمر در خاک عراق نیز امکان دیگری است تا خدمات امداد و نجات و شناسایی زائران انجام شود.

    وی درباره آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومان در حوادث ترافیکی در عراق گفت: تاکنون 30 نفر بر اثر حوادث ترافیکی در عراق کشته و 50 نفر نیز مصدوم شده‌اند. پیکر این جان‌باختگان و همچنین تعدادی از مصدومان به ایران بازگردانده شده‌‌اند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو