فونیکسریمکسبهتام

از سوی کلانتری مطرح شد

خودروسازان از تحریم سوءاستفاده می‌کنند

عصر خودرو- رئیس سازمان محیط زیست گفت:خودروسازان می گویند به دلیل تحریم ما را از نصب فیلتر معاف کنید؛ ۶ سال تحریم نبودید این کار را انجام ندادید؛حالا یک سال است که تحریم هستیم، می‌گویند ما را معاف کنید.

خودروسازان از تحریم سوءاستفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عیسی کلانتری صبح امروز در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی در حوزه مدیریت سبز، اظهار داشت: از سال قبل از فرماندهان ارتش و سپاه درخواست کردیم  پادگان‌های کشور را همچون دانشگاه‌ها  «سبز» کنند و امیدواریم در آینده نزدیک پادگان‌های سبز عملیاتی شوند.

    رئیس سازمان محیط زیست افزود: امسال از سوی رهبری سال تولید نام‌گذاری شد و تولیدکنندگان حداکثر سواستفاده را از این نام می‌کنند که «تولید به هر قیمتی».

    وی ادامه داد: بیش از 99 درصد مدیران امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و اگر آموزش صحیح ببیند ، مشکلات زیست محیطی کمتر از الان خواهد بود.

    کلانتری تصریح کرد: خودروسازان گفتند که به دلیل تحریم‌ها ما را از نصب فیلترها روی خودروهای دیزلی معاف کنید. 6 سال تحریم نبود این کار را انجام نمی دادند یک سال تحریم است می‌گویند ما را معاف کنید در حالی که بیش از 60 درصد  آلودگی هوای تهران به خاطر خودروهای دیزلی است.

    معاون رئیس جمهور گفت: سواستفاده این چنینی از موقعیت کشور برای تخریب محیط زیست عجیب است.

    وی افزود: مدیران ما منافع شرکتی و شخصی را به دلیل عدم آموزش بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند؛ انتظار داریم‌ آموزش محیط زیست در دانشگاه‌ها اجباری شود.

    وی با بیان اینکه امروز محیط زیست ما قربانی عدم اطلاع مدیران است، گفت: در حدود 40 سالی که دنیا حدود 7 دهم درجه سانتی گراد گرم شده است در 30 سال اخیر کشور ما 1.5‌ درجه سانتی گراد گرم شده است.

    کلانتری ادامه داد: خیلی راحت سالی 3 صدم میلی متر خاک تشکیل و 7 دهم میلی متر خاک فرسوده می‌شود. در حالیکه ما می خواهیم حافظ حقوق نسل‌های دیگر باشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع به تقویت مدیران برمی گردد.

    رییس سازمان محیط زیست اظهار داشت: کمتر از 90 میلیارد مترمکعب آب تصفیه می‌کنیم و از آن طرف‌ بیش از 93 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنیم یعنی بالای صد در صد؛ در حالی که نرم‌ بین‌المللی 40 درصد است.

    کلانتری اظهار داشت: در بیرجند، شوکت الملک 120 سال پیش آموزش زیست محیطی داد و امروز می‌بینیم که هیچ زباله‌ای در کوچه و خیابان‌های این شهر نیست. این موضوع به دلیل آموزش و فرهنگ سازی است.

    وی افزود: قزوین را رد کنید هیچ زباله‌ای نیست اما در کرج پر از زباله است.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست برای نسل‌های بعد است، افزود: چون تکنولوژی در اختیارمان است می‌گوییم تولید به هر قیمت و کیفیتی. مدیران خودروسازی فارغ التحصیلان شما هستند کجا به کاهش شدت انرژی عمل می‌کنند؟ دنبال منافع خود هستند و به محیط زیست اهمیتی نمی‌دهند.

    وی تصریح کرد: خودروسازان می‌گویند فیلتر نصب نکنیم و مردم با دوده زندگی کنند و تحریم‌ را بهانه این اقدام‌ خود می‌کنند.

    معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان سبز پرورش دهند؛ افراطیان محیط زیست همچون افراطیان توسعه ضربه می‌زنند ما بر پرورش دانشجویان سبز تاکید داریم.

    وی افزود: خدمت رییس قوه قضاییه رفتیم و آقای رییسی گفتند که ما هیچ چیز از محیط زیست نمی‌دانیم با این حال می‌خواهیم قضاوت کنیم؛ ما نیاز به تربیت مدیران سبز در دانشگاه‌ها در تمام رشته‌ها داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو