فونیکسریمکسبهتام

مسافربرهای غیرمجاز توقیف می‌شوند

عصرخودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه اعلام کرد که خودروهای مسافربر شخصی غیرمجاز، توقیف و تا پایان اربعین ترخیص نخواهند شد.

مسافربرهای غیرمجاز توقیف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، روابط عمومی تاکسی‌رانی کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از «سجاد سلیمانی» اعلام کرد: خودروهای مسافربر شخصی غیرمجاز که در ایام اربعین حسینی در میادین و پایانه های مسافربری، فرودگاه و ایستگاه راه آهن برای مسافران و یا رانندگان تاکسی ایجاد مزاحمت نمایند و یا دریافت وجه اضافه داشته باشند توقیف و تا پایان ایام اربعین ترخیص نخواهند شد.

    وی افزود: در این ایام گشت های مشترک پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی به صورت ویژه فعال شده تا در این ایام نظارت و کنترل دقیقتری نسبت به دریافتی از مسافران داشته باشند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر کرمانشاه با تأکید بر اینکه با هرگونه افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی برخورد خواهد شد، افزود: در شلوغی این روزها بسیاری با ماشین‌های شخصی غیرمجاز خودشان از شرایط سوء استفاده کرده و موجب آزار مردم می‌شوند که وظیفه دستگاه‌های نظارتی است، با آن‌ها برخورد کنند.

    سلیمانی از مردم به ویژه زوار اربعین حسینی خواست به جای آن‌که از سواری‌های پلاک شخصی استفاده کنند، تاکسی‌ها و سواری‌های مجاز و دارای مشخصات تاکسیرانی را برای دریافت خدمات انتخاب کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل پیگیری های لازم به عمل آید.

    کمبود خودرو برای تردد زائران اربعین حسینی

    با این حال مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه معتقد است که با کمبود خودرو در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی روبه خواهیم شد.

    «داریوش جودکی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در روزهای آینده شاهد موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و خسروی در استان خواهیم بود که به تبع آن نیاز به خودرو برای جابجایی زائران نیز افزایش پیدا می‌کند.

    وی افزود: براساس برآورد های انجام شده توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی با کمبود خودرو در استان مواجه خواهیم شد، از این رو این نگرانی وجود دارد که برخی از رانندگان قیمت های حمل و نقل را افزایش دهند.

    امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

    عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه 11 مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

    مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار 15 شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

    مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 224، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

    براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از 13 تا 30 مهرماه و در داخل عراق از 16 تا 27 مهر برنامه‌ریزی شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو