فونیکسریمکسبهتام

خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر بزودی تعیین تکلیف می‌شود

عصر خودرو- استاندارمازندران گفت: در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری خواهان تعیین تکلیف ۱۰ دستگاه خودروی لوکس توقیفی در بندرنوشهر در غرب این استان شد.

خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر بزودی تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مازندران افزود: پیش بینی می شود با دستور معاون اول رئیس جمهوری بزودی وضعیت خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر در غرب این استان تعیین تکلیف شود.
    براساس مجوزی که در سال 88 از سوی دولت وقت برای واردات خودرو خارجی از طریق بندر نوشهر صادر شد، حدود 700 دستگاه خودرو لوکس شامل بنز، آزارا، پورشه و چند دستگاه خودرو دیگر روز دنیا تا سال 92 وارد این بندر در غرب استان شد.
    به دلیل آنچه که عدم پرداخت مالیات  180 میلیارد ریالی این خودروهای وارداتی که با کارت بازرگانی اجاره ای یک بانوی بوشهری وارد  این بندر شمال کشور شده بود، گمرک اجازه ترخیص 10دستگاه از این خودروها را که شامل 4 دستگاه پورشه، 4 دستگاه بنز و دو دستگاه آزارا را نداد.
    با وجود گذشت حدود یک دهه همچنان این خودروهای گران قیمت خارجی در پارکنیگ بندر نوشهر در مازندران بلاتکلیف قرار دارند.
    استاندار مازندران که حدود 9 ماه قبل به این سمت منصوب شد در تازه ترین اقدام برای رفع گره گشایی این مشکل و جلوگیری از بین رفتن سرمایه ملی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری خواهان تعیین تکلیف این خودروها شد.
    ترخیص نهاده های دامی بندر امیرآباد در انتظار دستور معاون اول
    استاندارمازندران در مورد دپو حدود 500 هزارتن نهاده های دامی در بنادر استان به خصوص بندرامیرآباد گفت : این نهاده های دامی به دلیل عدم پرداخت حقوق گمرکی تاکنون اجازه ترخیص برای آنها صادر نشده است.
    حسین زادگان افزود : در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری خواهان تعیین تکلیف این نهاده های دامی دپویی در بنادر استان مازندران شدیم که به نظر می رسد بزودی با دستور دکتر جهانگیری نسبت به تعیین تکلیف این نهاده ها نیز اقدام می شود.
    مازندران حدود 2 هزار و 500 مرغداری  سالانه با تولید 200 هزار تن گوشت سفید ، 11 درصد از نیاز کشور به این مواد پروتینی را بر عهده دارد که برای نیاز مرغ و حدود سه میلیون دام سبک و سنگین اقدام به واردات  700 هزار تن نهاده های دامی از کشورهای حاشیه دریای خزر کرد.
    این نهاده ها که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و غله و بازرگانی دولتی استان وارد شد، به دلیل اینکه مدیریت شرکت پشتیبانی در پرداخت حقوق گمرکی با مشکل مواجه شد حدود 500 هزار تن همچنان اجازه ترخیص نگرفت که بخش زیادی از این نهاده ها در سیلوهای بندر امیرآباد دپو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو