فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنعت تایر:

برخی از تایرهای سنگین وارداتی بی‌کیفیت هستند

عصر خودرو- به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در حال حاضر مشکل کمبود تایرهای سنگین برطرف شده اما کیفیت تایرها مشکل‌ساز شده است زیرا به دلیل حذف استانداردهای لازم و ایجاد جذابیت برای واردات تایرها، کنترل بر کیفیت آنها از بین رفته و "واردکننده ناآشنا هر تایری را که دیده، خریداری کرده است."

برخی از تایرهای سنگین وارداتی بی‌کیفیت هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مصطفی تنها  اظهار کرد: در حال حاضر در تایر خودروهای سنگین حتی با مازاد تایر روبرو هستیم. به قدر کافی تایر موجود است و بازار اشباع شده است و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در گمرکات کشور نیز مقدار زیادی تایر وارد و رسوب کرده است که یا ثبت سفارش نشده‌اند یا ثبت سفارش شده، اما گشایش اعتبار نشده‌اند.

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر افزود: در نتیجه در رابطه با تایر سنگین هیچگونه مشکلی در سمت عرضه‌ وجود ندارد. در حال حاضر مشکل اصلی، کیفیت این تایرها است. به دلیل اینکه مدتی وزارت صمت در زمینه استانداردها دچار سهل‌انگاری شد، استانداردهای SWR و DOT را که اجباری شده بودند، حذف کرد که این موضوع باعث شد تایرهای با کیفیت پایین‌تر وارد شوند.

    وی در پاسخ به این که آیا کیفیت پایین تایرها به فروش تایرهای تاریخ مصرف گذشته توسط چینی‌ها ارتباط پیدا می‌کند یا خیر، گفت: اصل این قضیه به این برمی‌گردد که زمانی که اعلام شد برای واردات تایرهای سنگین ارز 4200 تومانی تعلق خواهد گرفت، تعرفه نیز پنج درصد شد و همچنین الزاماتی که براساس تجربه سالیان برای کیفیت تایرهای وارداتی مدنظر قرار گرفته می‌شد، برداشته شد؛ همگی باعث شد تا هجوم برای خرید تایرها از خارج و واردات آن‌ها زیاد شود.

    تنها ادامه داد: در نتیجه بسیاری از کسانی که برای واردات تایر اقدام کردند، صرفا تنها دارای کارت بازرگانی بوده و سررشته‌ای از واردات تایر نداشتند و واردکنندگان حرفه‌ای در این زمینه نبودند. بنابراین شناختی  از تایر نداشته و تنها خریداری و وارد کردند.  

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر تاکید کرد: این افراد چون شناختی از تایر نداشتند، فله‌ای خریداری کردند که در بین آن‌ها تایر خوب، متوسط و بی‌کیفیت هم وجود داشته است. به عبارتی کنترلی در زمینه کیفیت وجود نداشته است. هرچه شکل تایر داشته خریداری شده است. به طور مثال تایرهای استوکی خریداری شده که به دلیل عدم شرایط نگهداری مناسب، کیفیت آن‌ها دچار مشکل شده بوده است و این طور نبوده است که صادرکنندگان چینی الزاما به ایران تایرهای تاریخ مصرف گذشته فروخته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو