فونیکسریمکسبهتام

دادستان گرگان؛

دادگاه مفسد فی‌الارض بودن متهمان پرونده پرهام را رد کرد

عصر خودرو- دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت که دادگاه، مفسد فی‌الارض بودن متهمان پرونده اخلالگران نظام اقتصادی کشور موسوم به پرهام آزادشهر و صدور حکم اعدام برای این افراد را وارد ندانست و این اتهام را رد کرد.

دادگاه مفسد فی‌الارض بودن متهمان پرونده پرهام را رد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی امروز دوشنبه پس از پایان آخرین جلسه رسیدگی به پرونده پرهام‌ آزادشهر اظهار داشت: تقاضای صدور دادخواست جدید به دادگاه ارایه شد اما مورد موافقت قاضی و مستشاران دادگاه قرار نگرفت.

    وی ادامه داد: رای دادگاه بر اساس 2 جنبه عمومی و خصوصی و صادر خواهد شد و اگر قاضی به بازگرداندن پول ها رای دهد، به میزان حق هر شاکی به آنان پرداخت خواهد شد و اولویت با کسانی است که تاکنون از متهمان مبلغی نگرفته و یا کمتر دریافت کرده اند.

    دادستان گرگان گفت: اگر میزان اموال توقیف شده متهمان کفاف رد مال را نداده و آن ها نتوانند پول ها را تامین کنند باید به دنبال کسب رضایت از شاکیان باشند.

    سیدحسینی افزود: طبق آیین نامه دادرسی و اجازه رییس وقت قوه قضاییه از مقام معظم رهبری در خصوص احکام دادگاه اخلالگران در نظام اقتصادی به غیر از حکم اعدام، بقیه احکام قابل تجدید نظر نخواهد بود.

    آخرین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به شرکت پرهام آزادشهر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی حجت الاسلام محمدرضا مزیدی و با 2 مستشار دادگاه، دادستان، سه متهم اصلی پرونده (سیداحمد میرمحمدی، مهدی و نادر قوانلو)، 38 شاکی از مجموع 2 هزار و 852 شاکی پرونده، وکلای مدافع متهمین و شاکیان برگزار شد.

    پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر پس از چهار جلسه رسیدگی اکنون  2 هزار و 852 شاکی در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان دارد که با اضافه شدن مالباختگان جدید میزان اختلاس متهمان ردیف‌های اول تا سوم در مجموع به 2 هزار و 819 میلیارد ریال است که سهم شاکیان گلستانی یک هزار و 120 میلیارد ریال و بقیه سهم شاکیان سیستان و بلوچستان است و به همه این شکایت‌ها در گلستان رسیدگی می شود.

    پرونده های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می شود که به درخواست مسوولان قضایی استان گلستان برای تعیین دادگاه رسیدگی پرونده پرهام نیز با معاون اول قوه قضاییه نامه نگاری صورت گرفت تا در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشتر گلستانی هستند این پرونده در استان مورد رسیدگی قرار گیرد.

    گفته می شود متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو