فونیکسریمکسبهتام

کوییک اتوماتیک فول پلاس ایرانی یا H۳۰کراس و برلیانس کراس چینی بخریم؟

رقابت نفس‌گیر کراس‌اوورهای بازار

عصر خودرو- در کلاس‌بندی جهانی خودرو، استانداردهایی وجود دارد که هر خودروساز برای تولید یک محصول آن را رعایت می‌کند. برای قرار گرفتن یک خودرو در رده سدان‌ها نیز داشتن حداقل ۴عدد در، طولی در حدود ۴الی ۵متر برای سایز متوسط و صندوق عقب جادار از جمله این الزامات است. همچنین برای قرار گرفتن یک خودرو در رده خودروهای شاسی‌بلند، بیشتر ارتفاع و عرض خودرو ملاک قرار‌می‌گیرد.

رقابت نفس‌گیر کراس‌اوورهای بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه همشهری، بر این اساس خودروهای کراس‌اوور نیز قوانین و ضوابط خاص خود را دارند و خودروهای تولیدی برای قرار‌گرفتن در این رده‌بندی باید از استانداردهای خاصی پیروی کنند. اما متأسفانه طی چند سال اخیر شاهد هستیم که برخی خودرو‌های معمولی با اضافه کردن یک محافظ پلاستیکی، چند میلی‌متر ‌ارتفاع بیشتر و روف رک به کراس‌اوورهای جدید در بازار خودرو تبدیل می‌شوند. این نوشتار قصد دارد با مقایسه توان فنی و امکانات داخلی 3عضو باشگاه کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران، به انتخاب متقاضیان خرید این خودروها کمک کند.مقایسه کیفیت و قیمت سه نمونه از خودرو‌های هاچ‌بک کراس‌اوور بازار ایران بیانگر نقاط ضعف و قوت نزدیک این خودروهاست.

    H30 کراس

    اواخر سال‌94پیش‌فروش این خودرو آغاز شد اما H30کراس نیز دیرتر به بازار راه پیدا کرد. این خودرو نیز یک هاچ‌بک با کمی ارتفاع است که خود را در رده کراس‌اوور‌ها جا کرده است. طراحی کابین و مواد استفاده شده در آن به همراه گیربکس هماهنگ آیسین از جمله نقاط‌قوت این خودرو است اما از نظر آپشن، H30کراس  حتی یک کروز کنترل ساده نیز ندارد و در همین جاست که مشتریان خود را ناامید می‌کند. همچنین ایران‌خودرو  برای کاهش هزینه تمام‌شده تولید از سال 97رینگ آلومینیومی این خودرو را از فهرست آپشن‌های H30کراس  حذف کرد تا آپشن مذکور دل‌خوشی را برای متقاضیان خرید این خودرو ایجاد نکند.


    کوییک اتوماتیک فول پلاس

    شاید بتوان گفت که باید به سایپا بابت تولید چنین محصولی افتخار کرد. عرضه کوییک اتوماتیک فول پلاس توسط این شرکت خودروسازی نشان می‌دهد که سایپا و ایران‌خودرو توان تولید خودرویی با تجهیزات حداقل یک خودروی اروپایی را دارند اما مشخص نیست که چرا نمی‌خواهند چنین خودروهایی را تولید و روانه بازار ایران کنند. با وجود این کوییک بسیار دیر به بازار آمد. اگر این خودرو چند سال قبل به بازار عرضه می‌شد، می‌توانست به‌عنوان یک گزینه ارزان‌قیمت اما با آپشن در بازار خودروی ایران جولان دهد.  اما هنگام سوار شدن به کوییک باید توجه داشته باشید که از نظر کیفیت کابین شما همان تیبا با قیمتی بسیار بالا را سوار هستید که چندان چنگی به دل نمی‌زند.


    برلیانس کراس

    بررسی کم‌و‌کیف این خودرو چینی نیز نشان می‌دهد که مانند 2خودروی دیگر، بازهم با پدیده هاچ‌بک ارتفاع خورده روبه‌رو هستیم. در واقع این خودرو همان برلیانس H320 است که این بار با قیمت کمی بالاتر و یدک کشیدن لقب کراس‌اوور به بازار عرضه شده تا شما آن را بپذیرید. این خودرو از نظر امکانات و کیفیت ساخت تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداشته اما از نظر قوای فنی، برلیانس کراس در نمونه 1.6لیتری بهبود پیدا کرده‌است. یکی از مزایای این خودرو استفاده از زنجیر به جای تسمه‌تایم است. طراحی خارجی برلیانس از 2خودروی دیگر بسیار بهتر و زیباتر است، اما کابین این خودرو از نظر کیفیت و طراحی حرفی برای گفتن ندارد.


    نتیجه گیری

    بررسی مشخصات فنی و امکانات رفاهی و تریم این خودروها نشان می‌دهد که در مقایسه 3خودروی مذکور مانند دیگر انواع خودروها به راحتی نمی‌توانید دست یکی از شرکت‌کننده‌ها را بالا برده و آن را برنده بلامنازعه بدانید. کوییکسایپا از نظر آپشن از 2خودروی دیگر غنی‌تر است و حرف اول را در این مقایسه می‌زند اما کیفیت ساخت بسیار پایین خصوصا در کابین باعث می‌شود تا برخی مشتریان عطای این خودرو را به لقایش ببخشند؛ چرا که این خودرو ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین خودرو در بین دیگر رقباست. H30کراس نیز از نظر طراحی حرفی برای گفتن ندارد اما در کابین، اوضاع کمی بهتر است. طراحی قابل‌قبول همراه با کیفیت متریال(مواد) مصرف شده در این بخش نیز تنها برتری این خودرو نسبت به 2‌رقیب دیگر محسوب می‌شود. همانطور که قبلا گفته شد تنها نقطه‌قوت برلیانس پیشرانه قدرتمند و بهینه آن است که دیگر ضعف‌های این خودرو را می‌پوشاند. در جمع‌بندی این مقایسه می‌توان گفت که هیچ‌کدام از این خودرو‌ها برنده نخواهند بود. در بین 3خودروی مذکور، کوییک قیمت کمتر و امکانات رفاهی بالاتری را برای مالک خود به‌دنبال خواهد داشت، H30کراس بزرگ‌ترین خودرو در این مقایسه است که فضای داخلی راحت همراه با زیبایی و کیفیت مناسب را به سرنشینان هدیه می‌دهد و برلیانس کراس نیز از نظر قوای فنی و طراحی خارجی زیبا و چشم‌نواز و در بخش کابین از کیفیت و طراحی متوسطی برخوردار است. به‌طور مختصر هر سه خودروی مذکور به‌صورت جداگانه حرفی برای گفتن دارند و در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که خرید کدام خودرو با توجه به قیمت، امکانات‌رفاهی و قدرت برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

    نبض بازار

    در جمع‌بندی مقایسه 3 کراس‌اوور موجود در بازار ایران می‌توان گفت که هیچ‌کدام از این خودرو‌ها برنده نخواهند بود. در بین 3خودروی مذکور، کوییک قیمت کمتر و امکانات رفاهی بالاتری را برای مالک خود به‌دنبال خواهد داشت، H30کراس بزرگ‌ترین خودرو در این مقایسه است که فضای داخلی راحت همراه با زیبایی و کیفیت مناسب را به سرنشینان هدیه می‌دهد و برلیانس کراس نیز از نظر قوای فنی و طراحی خارجی زیبا و چشم‌نواز و در بخش کابین از کیفیت و طراحی متوسطی برخوردار است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو