فونیکسریمکسبهتام

"اسلواکی" میزبان جدید فولکس‌واگن

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که شرکت فولکس‌واگن قصد دارد کارخانه اختصاصی خود را به جای ترکیه، در اسلواکی راه‌اندازی و احداث کند.

"اسلواکی" میزبان جدید فولکس‌واگن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش بود که بسیاری از منابع خبری و رسانه‌ها خبر دادند که فولکس‌واگن به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در اروپا و جهان، به تازگی اعلام کرده است که تصمیم خود برای احداث و راه‌اندازی کارخانه و خط تولید خودرو در ترکیه تحت تاثیر حمله نظامی دولت این کشور به سوریه و انتقادات شدید بین‌المللی علیه این اقدام، را به تعویق خواهد انداخت.

    حالا تازه ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت Automotive News Europe نشان می‌دهد که این خودروساز بزرگ آلمانی به احتمال زیادی می‌خواهد اسلواکی را به عنوان یک کشور واقع در شرق اروپا جایگزین ترکیه کند و در آن به کارخانه اختصاصی و خط تولید محصولاتش را راه‌اندازی کند.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده در اخبار قبلی رویترز، فولکس‌واگن که بیشترین سهم فروش خودرو در اروپا را به خود اختصاص داده است، در مورد احداث کارخانه اختصاصی تولید خودروهایی همچون فولکس واگن پاسات در خاک ترکیه به شک و تردید افتاده است به گونه ای که به احتمال زیاد این پروژه به کلی منحل و ملغی اعلام خواهد شد.

    البته بجز اسلواکی برخی دیگر از کشورهای واقع در شرق اروپا همچون بلغارستان، رومانی و صربستان نیز امیدوارند که میزبان کارخانه فولکس واگن باشند تا بتوانند از مزایای متعدد راه اندازی خط تولید این شرکت بزرگ آلمانی در کشور خود بهره مند شوند.

    پیشتر تا قبل از حمله و دخالت نظامی ترکیه در امور سیاسی و داخلی سوریه، فولکس واگن قصد داشت تا منطقه مانسیا واقع در 40 کیلومتری شهر ازمیر ترکیه را به منظور تولید خودروهای فولکس پاسات و اشکودا ساپرب انتخاب کند که ظرفیت سالانه تولید آن نیز 300 هزار دستگاه اعلام شده بود.

    گفته می‌شد احداث این کارخانه نیازمند به سرمایه گذاری به ارزش حدود دو میلیارد یورو است که مقاماتی بلندپایه از فولکس واگن برای انجام مذاکرات نهایی به ترکیه سفر کرده و با مقامات مربوطه در این کشور به منظور احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید محصولات این شرکت آلمانی رای‌زنی و گفت و گو کرده بودند.

    فولکس‌واگن یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار خودرو در میان شهروندان و مشتریان ترکیه ای به شمار می‌رود که تجربه‌های مثبت و موفقیت‌آمیزی در تولید اتوبوس‌های MAN در این کشور نیز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم