فونیکسریمکسبهتام

تصادف‌های جاده‌ای با فناوری نوین کاهش می‌یابد

عصر خودرو- یکی از ضرورت های حمل و نقل جاده ای، ایجاد سامانه‌ای است که به کاهش تصادف‌های جاده‌ای منجر شود یکی از این روش‌ها نصب و پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری است.

تصادف‌های جاده‌ای با فناوری نوین کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور است و سالانه تعداد قابل توجهی از انسان ها جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

    ایمن نبودن جاده ها، عوامل انسانی و عدم ایمنی خودروها در بروز این حوادث نقشی اثرگذار دارند و رفع هر کدام از این عوامل می تواند به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کند. در همین راستا ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با هدف توسعه تبادلات علمی و فناورانه در راستای پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی یک ناوگان، تفاهم نامه ای منعقد کرد.

    ‏این تفاهم نامه در راستای کاهش تلفات جاده ای است که از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود.

    از جمله‌ مفاد این تفاهم نامه می‌توان به مواردی چون، برنامه ریزی برای بکارگیری فناوری های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری، تامین منابع مالی واعتباری در راستای اخذ استانداردهای مربوطه و تولید انبوه سامانه تماس اضطراری و تلاش جهت توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان اشاره کرد.

    ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد بعد از اجرایی شدن سامانه تماس اضطراری (e call) بر روی ناوگان به عنوان نخستین گام، جهت توسعه این سامانه و انجام هماهنگی های بین سازمانی گام بردارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط