فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای نگهبان :

شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت

عصر خودرو- سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای این شورا به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفتند و این طرح برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع شد.

شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری روز چهارشنبه که در مشهد مقدس و همزمان با همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات برگزار شده است، نظرات شورای نگهبان درخصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

    سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در جلسه 1398/07/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
    وی اظهار داشت: لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در جلسه مورخ 1398/08/01 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
    کدخدایی ادامه داد: لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان در جلسه مورخ 1398/08/01 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
    وی افزود: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در جلسه مورخ 1398/08/01 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
    سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: این شورا به لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ایراداتی گرفت و برای بررسی بیشتر این لایحه به مجلس ارسال شد. وی افزود:

    کدخدایی یادآور شد: طرح اصلاح مواد (1) و (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسه مورخ 1398/07/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت  و مورد ایراد قرار گرفت.
    وی افزود: طرح استفساریه تبصره (1) ماده (13) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در جلسه مورخ 1398/07/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مورد ایراد قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب جلسه مورخ هفتم مهر ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت مجلس شورای اسلامی و پیرو اعلام نظر این شورا، با عنایت به نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص لایحه مذکور، مصوبه مغایر بند 2 اصل 110 قانون اساسی شناخته شد، همچنین طرح ساماندهی صنعت خودرو تائید نشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو