فونیکسریمکسبهتام

سرنوشت قطعه‌سازان پژو ۴۰۵ بعد از توقف تولید این خودرو؛

قطعات پژو ۴۰۵ برای سمند و پارس قابل استفاده است

عصر خودرو- در پی اعلام خودروهای جایگزین پژو ۴۰۵ توسط ایران‌خودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: مشکلی برای قطعه‌سازان از بابت توقف تولید پژو ۴۰۵ ایجاد نمی‌شود؛ چراکه قطعات آن برای خودروهای سمند و پژو پارس قابل استفاده خواهد بود.

قطعات پژو ۴۰۵ برای سمند و پارس قابل استفاده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مازیار بیگلو  در رابطه با سرنوشت قطعه‌سازان پژو 405 بعد از توقف تولید این خودرو، اظهار کرد: محصولات ایران‌خودرو نیز تقریبا همان وضعیت محصولات سایپا را دارد. آن چیزی که روی پلت‌فرم ساختار سمند و پارس ادامه خواهد پیدا کرد، در خودروی 405 عملا از لحاظ قطعات فنی، سیستم‌های ترمز، تعلیق، موتور و ... با یک درصد تغییرات جزیی قابل استفاده روی خودروهای پارس و سمند خواهد بود.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو خاطرنشان کرد: کماکان بحث بدنه و تزئینات داخلی خودروی 405 باقی خواهد ماند که آن‌ها احتمالا دچار مشکل خواهند شد. البته یکسری از قطعات بدنه و  تزئینات داخلی خودروی 405 بر روی خودروی پارس و گروه سمند قابل استفاده خواهد بود. بنابراین عملا اتفاقی که خواهد افتاد این است که درصد بسیار بالایی از قطعه‌سازان که تاکنون تامین ‌کننده قطعات پژو 405 بوده‌اند، صدمه نخواهند دید؛ به دلیل اینکه خودروهای جایگزین معرفی شده قابلیت استفاده از قطعات مشابه را دارند، بنابراین تنها درصد بسیار کمی قطعه‌سازان تزئینات خاص داخلی پژو 405 هستند که دچار مشکل می‌شوند.

    وی افزود: البته لازم به ذکر است که عموما درصد بسیار بالایی از اتاق خودروها در خود کارخانه‌های خودروساز تولید می‌شوند که اتفاقا بسیاری از قالب‌های آن‌ها مستهلک و قدیمی هستند؛ لذا عملا خروج خودروی 405 از خط تولید هزینه زیادی را در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

    بیگلو در مورد خودروی رانا به عنوان دیگر جایگزین پژو 405 گفت: خودروی رانا محصولی از همان پلت‌فرم خودروی 206 و 207 است. به دلیل اینکه پلت‌فرم مشترک است در این خودرو نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد. همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم موضوع توقف تولید پراید و پژو 405 با موضوع توقف پیکان در سال‌های گذشته بسیار متفاوت است.

      اواخر آبان ماه معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته میان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران و ایران خودرو؛ خط تولید محصول پژو 405 جی.ال.ایکس بنزینی در پایان خرداد ماه سال99 متوقف خواهد شد، از جایگزینی سه محصول رانا،‌ پارس و گروه سمند با خودروی پژو 405 جی.ال.ایکس بنزینی خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو