فونیکسریمکسبهتام

در سال رونق تولید صورت پذیرفت:

خودکفایی خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تولید ابزار مخصوص

عصر خودرو- شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «رونق تولید» موفق شد، در تولید ابزار دقیق و ابزار مخصوص به خودکفایی برسد.

خودکفایی خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تولید ابزار مخصوص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس- ایساکو با توجه به آغاز مجدد تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور ایران و خصوصا صنعت خودرو و با توجه به تعهد خود در قبال مشتریان برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن، تولید داخلی و فوری تجهیزات و لوازم ابزار مخصوص را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در گروه صنعتی ایران‌خودرو و دانش بومی آغاز کرد.

    معاون مهندسی و کیفیت شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در این خصوص گفت: خط قرمز ما در شرکت ایساکو، رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش است و مشکلات ناشی از تحریم نباید گریبان‌گیر مشتریان ما شود.
    عبدالرضا امیدی ادامه داد: با توجه به تعهد شرکت ایساکو به مشتریان برای ارائه خدمات خودروهایی همچون هایما، دانگ‌فنگ، سوزوکی، پژو 2008 و برخی خودروهای گیربکس اتوماتیک در تمامی نمایندگی‌ها، که پیش از این فقط در نمایندگی‌های منتخب ارائه می‌شد؛ نیاز به ابزار مخصوص و ابزار دقیق بیش از گذشته در نمایندگی‌ها به وجود آمد و با توجه به محدودیت واردات و هزینه بالای خرید آن، شرکت ایساکو تمام تلاش خود را برای داخلی‌سازی تولید این ابزارآلات به کار بست و خوشبختانه در تولید این محصولات به خودکفایی رسید.
    وی افزود: با توجه به نیاز فوری شبکه خدمات پس از فروش نسبت به واردات شمارگان بالایی از تجهیزات و لوازم ابزار مخصوص در نمایندگی‌های مجاز، با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات فوق‌العاده در شرکت ایساکو، به این نتیجه دست یافتیم که امکان و ظرفیت تولید داخلی این تجهیزات با تکیه بر دانش و توان مهندسان گروه صنعتی ایران‌خودرو وجود دارد، بنابراین معاونت فنی و مهندسی شرکت ایساکو، کار در این زمینه را آغاز کرد.
    امیدی تشریح کرد: پس از مراحل طراحی نقشه فنی و نمونه‌سازی ابزار مذکور که با سرعت بسیار بالایی انجام شد، نمونه‌ها تست و پس از تایید و تولید انبوه، به صورت گسترده در شبکه خدمات این مجموعه توزیع شد.
    او در خصوص صرفه‌جویی هزینه و زمان در این اقدام گفت: با اجرای این برنامه کاهش هزینه‌ای معادل 12.7 میلیارد تومانی، را در مجموعه شاهد بودیم به شکلی که برای تهیه و تامین این ابزار، سابق بر این، متحمل هزینه‌ای بالغ بر 18.2 میلیارد تومان می‌شدیم در حالی که با رسیدن به خودکفایی، قیمت تمام شده این ابزار و تجهیزات در داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو به رقم 5.5 میلیارد تومان رسیده‌ است. همچنین زمان تولید این ابزار با 30 درصد کاهش، پس از خودکفایی از 9 ماه به شش ماه کاهش یافته است.
     معاون ایساکو ادامه داد: این اقدام که حاصل خودباوری و اراده والای همکاران مجموعه بوده و باعث افزایش تولید ملی در داخل کشور، ایجاد اشتغال کارآمد و جدید در گروه صنعتی ایران خودرو، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود، کاهش زمان تامین ابزار آلات و کاهش هزینه تمام شده تولید و ... شده است. همچنین امکان صادرات ابزارهای مخصوص تولید داخل  به خارج از کشور با این اقدام بیش از پیش فراهم شده است.
    وی در پایان گفت: این اقدام بیش از گذشته، باعث افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات شده و امید است برآیند این تلاش‌ها، افزایش رضایت مشتریان از گروه صنعتی ایران‌خودرو را در پی داشته باشد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط